ارتباطات بازاریابی

اینکه شما بتوانید به طور موفقیت آمیزی استراتژی بازاریابی خود را پیاده کنید نیازمند ارتباطات بازاریابی است.

🔹 ارتباطات بازاریابی یعنی مطلع کردن بازار هدف از وجود شما و محصولتان و شرح ویژگی ها و مزیت های محصول تولیدی. در ارتباطات بازاریابی باید پیام در نظر گرفته شده و روش پیا ده سازی آن به طور دقیق مشخص شود.

🔹 در این مرحله تبلیغات و روابط عمومی بیشترین بازده را دارد، مخاطب در این مرحله مهم ترین سرمایه است شما باید به شرایط و ویژگی های مخاطب بیشترین توجه را داشته باشید.

🔹 تبلیغات می تواند انواع مختلفی داشته باشد. اولین مرحله از تبلیغ “تبلیغ اطلاع رسانی” است. شما ابتدا باید به مخطبان و بازار هدفتان اطلاع رسانی کنید. برای رسیدن به فروش قابل توجه ابتدا باید سطح آگاهی مخاطبانتان را افزایش دهید.

🔹 “ترغیب” را می توان دومین مرحله از تبلیغات نامید؛ وقتی میزان آگاهی مخاطبتان افزایش پیدا کرد حالا باید ترغیب به خرید محصول مورد نظر شود. توانایی تبلیغات موثر و ترغیب مخاطب یک مزیت رقابتی است.

🔹 شما نباید تبلیغات خودتان را متوقف کنید حتی پس از آگاهی و ترغیب مخاطب هنوز هم برای تبلیغات جایی وجود دارد. تبلیغات “یادآور کننده” در این مرحله به کار می‌آید. یادآور ی به مخاطبانتان به حفظ برند شما کمک می کند.

نکاتی برای طرح آگهی چاپی موثر:

🔹 شما ابتدا باید توجه مخاطب را جلب کنید تا مطمئن شوید که آگهی شما مورد مطالعه قرار میگیرد. برای این کار می توانید از کارشناسان تبلیغات و مشوقان فروش کمک بگیرید.

🔹 مزایا و ویژگی های محصول را به ساده ترین روش برای مخاطبانتان بیان کنید و به آنها دلیلی بدهید که همین الان باید وارد عمل شوند! اینکه به آنها نشان بدهید وقتشان برای خرید محصولتان محدود است و ممکن است پیش از اقدام آنها کس دیگری وارد عمل شود روش موثری است.

🔹 بدیهی است که در ابتدای کار ممکن است هیچ ایده ای نداشته باشید و یا ایده ها و تبلیغاتتان به موفقیت نرسند. مراجعه به آگهی های مشابه بررسی تبلیغات رقبایتان و توجه به علایق مخاطبانتان می تواند دراین زمینه الهام بخش باشد.

🔹 توجه داشته باشید که در تمامی این مراحل اساس بازاریابی شما باید “بازاریابی کششی” باشد نه رانشی!
در بازاریابی کششی مخاطب بدون اینکه احساس فشار کند و یا گمان کند از جانب شما اجبار و اصراری هست نسبت به خرید محصولتان اقناع می شود.

🔹 در این حالت است که درصورت کیفیت مناسب محصول شما میتوانید مشتریانتان را برای همیشه در کنار خود نگه دارید. اما در بازاریابی رانشی مخاطب فشار و اجبار از جانب شرکت ارائه دهنده محصول را به وضوح حس می‌کند.

🔹 لازم به ذکر است که اینگونه تبلیغات همیشه نتیجه عکس می دهد و حتی اگر شما موفق به فروش محصولتان شوید هیچ گاه نمی توانید مشتریان وفادار که محافظ برندتان هستند را در کنار خود داشته باشید.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

, ,

Related Posts

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست