کمپین ۳۶۰ درجه دیجیکالا شامل تبلیغات شهری atl و btl، پروموتینگ و هانتینگ، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ سوشال مدیا، کمپین ارتباطات رسانهای-خبری، دو رویداد بزرگ حضوری در قالب گردهمایی و نشست تخصصی و بیش از ۱۰۰ دیدار حضوری تخصصی و عمومی از سوم تا هفتم تیر ماه در تبریز برگزار شد.
این کمپین در راستای تقدیر از شرکای تجاری تبریزی دیجیکالا یعنی دارندگان پنلهای فروشگاهی در پلتفرم با هدف حفظ و نگهداشت و افزایش رضایتمندی و تحکیم وفاداری در این همکاری و معرفی مزایای فعالیت در بستر بزرگترین بازارگاه آنلاین ایران برای بازرگانان علاقهمند با هدف آگاهیبخشی و جذب اجرا شد.
گرچه تبریز شهر اولینهاست و این موضوع دلیل قابل تاملی بود که اولین دوره «بازارگان» در این شهر برگزار شود اما علاوهبر آن به گواه آمار و نتایج بررسیها این شهر ظرفیت بسیار بالایی برای رشد سریع و افزایش شتاب در مسیر توسعه تجارت الکترونیک دارد.
گمرک استان آذربایجان شرقی یکی از ۵ گمرک برتر کشور است و سال گذشته با ۶.۳ درصد رشد اقتصادی که بالاتر از میانگین کشوری است کماکان رتبه سوم رشد اقتصادی و فضای کسب و کار را دارد و را کسب کرده و تبریز یکی از ۱۰ شهر برتر در شاخص رقابتپذیری اقتصادی است.
تبریزیها و دیجیکالا
در حال حاضر پرفروشترین فروشنده از بین ۲۵۰۰ فروشنده فعال تبریز سالانه ۱۳۰ میلیارد تومان درآمد از فروش در دیجیکالا دارد. این فروشندگان در بیش از ۷۳ درصد از تنوع کالاهایی موجود فعالیت میکنند و دستهبندیهای کالایی موبایل و لوازم الکترونیک مصرفی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و ابزار و خودرو پرفروشترین رستههای کالایی فروشندگان تبریز هستند.
شرکای تجاری آذربایجان شرقی با کسب رتبه پنجم ارزشآفرینی و فروش تعدادی کالا و رتبه سوم سودآوری جایگاه خوبی دارند اما تنها ۶ درصد از فروشندگان دیجیکالا از این استان هستند.
دپارتمان بازرگانی دیجیکالا در تلاش است با اقداماتی که ذکر آن رفت ادامه این روند و حضور در سایر استانها، علاوه بر ایجاد نقش موثر در تمرکز زدایی از تجارت الکترونیک، با ارج نهادن به ظرفیتهای ویژه هر خطه از ایران عزیز، امکانات، تولیدات و خدمات بازرگانی آن را در اختیار مردم سایر استانها قرار دهد.
کمپین تبلیغات شهری
در بخش تبلیغات شهری ۹ بیلبورد در پرترددترین نقاط شهر تبریز از جمله چهارراه آبرسان اکران شد. این بیلبوردها با محتوای دادهمحور، در راستای ارزش شفافیت و با هدف ارائه اطلاعات واقعی از مزایا و امکانات فروش در دیجیکالا طراحی شدهاند و به معرفی پرفروشترین دستهبندیهای کالایی فروشندگان تبریز به سراسر ایران میپردازند.
کمپین پروموتینگ و هانتینگ
در این کمپین که با یک کمپین گوریلا مارکتینگی نیز همراه بود، یک تیم پروموتر با هدف اطلاعرسانی در مورد فروش در بازارگاه آنلاین دیجیکالا و آموزش مراحل ثبتنام اقدام به تبلیغ در بازار بزرگ تبریز و مالهای تجاری مطرح دیگر شهر کردند.
همچنین تیمهای تخصصی در دستهبندیهای کالایی لوازم خانگی، پوشاک به طور ویژه کیف و کفش و محصولات چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی و ابزار، لوازم و قطعات خودرو با حضور در راستهها و مراکز تخصصی فروش، کارخانهها و تولیدیها به جذب هدفمند و هماهنگ شده با بازرگانان و تولیدکنندگان پرداختند.
دید و بازدیدها
در بخش دیگر این فعالیت مارکتینگی مجموعهای از دیدارها در قالب بیش از ۱۰۰ ملاقات تخصصی و عمومی با هدف قدردانی از فروشندگان و تبریک سالگرد دیجیکالایی شدن ایشان، ارائه راهکارهای تخصصی در حوزه عملیات و لجستیک، تجربه فروشندگی و دریافت بهتر خدمات پشتیبانی و تبلیغاتی انجام شد.
رویدادها
رویداد نشست «گفتوگو و همفکری» به شیوه «گروه تمرکز» و به عنوان مرحلهای از فرایند تحقیق بازار با هدف سنجش رضایت و آگاهی از برند با حضور ۳۰ فروشنده دغدغهمند تبریزی و گردهمایی «بازارگان، رویداد بازرگانان مدرن ایران» با حضور ۴۰۰ نفر از فروشندگان شامل بخشهای ارائه و سخنرانی مدیران کل و ارشد دپارتمان بازرگانی، دپارتمان مارکتینگ و دیجیکالا بیزینس، داستان موفقیت فروشندگان برتر و تقدیر از فروشندگان برگزیده اجرا شدند.
دپارتمان بازرگانی دیجیکالا در تلاش است با ادامه این روند و حضور در سایر استانها، علاوه بر ایجاد نقش موثردر تمرکززادیی از تجارت الکترونیک، با ارج نهادن به ظرفیتهای ویژه هر خطه از ایران عزیز، امکانات، تولیدات و خدمات بازرگانی آن را در اختیار مردم سایر استانها قرار دهد.
نوشته کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه دیجیکالا در تبریز اولین بار در هفتهنامه شنبه. پدیدار شد.
آخرین دیدگاهها