همراهمکانیک به تازگی چهارمین نمایشگاه حضوری خرید و فروش خودرو خود را راهاندازی کرده است و تمامی خدمات فروش آنلاین را در کنار فروش آفلاین در نمایشگاههای خود ارائه میکند. این پلتفرم در کنار کارشناسی خودرو در جریان معامله، خدمات اقساطی خرید خودرو را نیز در پلتفرم خود ارائه میدهد. همراهمکانیک تنها پلتفرم آنلاینی است که با نهاد مالی واسپاری یا لیزینگها برای فروش اقساطی خودرو همکاری میکند.
علی عبدلی، مدیر ارشد توسعه کسبوکار همراهمکانیک درباره نهادهای مالی که این پلتفرم برای ارائه خدمات اقساطی از آنها استفاده میکند توضیح داد: «در حال حاضر برای فروش محصولات اقساطی در همراه مکانیک با بیش از ده واسپاری که مجوز فعالیت از بانک مرکزی دارند همکاری میکنیم. علاوه بر آن یک بانک و یک نئوبانک هم در بحث تسهیلات خودرو همکار ما. البته به دنبال آن هستیم که همکاریهای خود را با نهادهای مالی برای ارائه خدمات اقساطی گسترش دهیم.»
او درباره همکاری همراهمکانیک با لندتکها گفت: «لندتکها بیشتر در حوزه خرید کالا خدمات میدهند و در خصوص سقف تسهیلات به کاربران با محدودیت روبرو هستند. از آنجایی که محصول خودرو نیز به صورتی است که تسهیلات مورد نظر آن بالاتر از سقف لندتکها است؛ به همین دلیل هم نتوانستیم با لندتکها به صورت موثر همکاری کنیم.»
او در توضیحات بیشتر افزود: «درواقع نهادهای مالی، همان لیزینگها یا شرکتهای واسپاری هستند که از بانک مرکزی مجوز فعالیت دارند.»
عبدلی درباره سقف اعتبار درهمراهمکانیک توضیح داد: «درحال حاضر تا سقف سی میلیارد ریال تسهیلات پنجساله در همراهمکانیک ارائه میشود.»
مدیر ارشد توسعه کسب و کار همراهمکانیک همچنین توضیح میدهد که دو نوع سرویس مالی بلندمدت و کوتاهمدت در همراهمکنیک برای بازپرداخت اقساط وجود دارد که طرح کوتاه مدت از هفت روز تا سه ماه است و طرحهای بلندمدت از شش ماه تا شصت ماه زمان دارد.
لیزینگها سعی میکنند خودشان با فناوری وفق دهند
به گفته عبدلی اکنون لیزینگها به عنوان یک نهاد مالی در همراهمکانیک برای ارائه محصولات اقساطی مورد استفاده قرار میگیرند.
عبدلی در توضیحات بیشتر دربار دلیل انتخاب لیزینگها در همراهمکانیک توضیح داد: «در چند سال گذشته برخی از مجموعهها بدون اخذ مجوز اقدام به فعالیت در حوزه لیزینگ و فروش اقساطی خودرو کردند و در این حوزه تجربه تلخی برای خود و کاربران این خدمات رقم زدند و در نتیجه تجربههایی مانند کلاهبرداری و تحویلندادن خودرو بعد از پرداخت پول شکل گرفت اما در دنیا بخش بزرگی از سهم بازار فروش اقساطی خودرو در دست شرکتهای لیزینگ است و کمتر از لندتکها استفاده میشود. در همراه مکانیک سعی کردیم به دنبال واسپاریهایی برویم که از سوی بانک مرکزی دارای تاییدیه باشند.»
لیزینگها در مسیر همراه شدن با فناوری
عبدلی عقب ماندن صنعت لیزینگ از خدمات آنلاین و فناوری را تایید میکند و توضیح میدهد: «با وجود عقبماندن صنعت لیزینگ این صنعت در تلاش است تا خود را با روند فناوری همراه کند و خدمت خود را برخط کند. هرچقدر لیزینگها در راستای بهبود ارائه خدمات برخط تلاش کنند، همراهمکانیک نیز میتواند خدمات بهتری ارائه کند و محصولات مورد نیاز کاربران را طراحی کند.»
عبدلی توضیح داد که در مسیر ارائه خدمات برخط در لیزینگها قطعا مشکلاتی وجود دارد اما به مرور زمان رفع خواهد شد.
او خاطرنشان کرد که لیزینگهای همکار همراهمکانیک دارای مجوزهای لازم از بانک مرکزی هستند و حتی برخی از آنها در بورس هم حضور دارند؛ او به نام این شرکتها اشاره نکرد اما تاکید کرد که مجوز این شرکتها در بانک مرکزی قابل مشاهده است ضمن این که کاربران زمان عقد قرارداد میتوانند نام و مجوز شرکت در بانک مرکزی و مدت زمان فعالیت آن را در بانک مرکزی مشاهده کند.»
از خدمات آنلاین تا تاسیس شعبه حضوری
عادل حبیبی، معاون عملیات همراه مکانیک راهاندازی نمایشگاههای حضوری این پلتفرم را در راستای دسترسی بیشتر افراد به خدمات این مجموعه عنوان کرد. او در توضیح آغاز فعالیت افلاین این پلتفرم گفت: «فعالیت همراه مکانیک در یک بازه چند ساله بوده است که با کارشناسی خودرو در محل آغاز شد. اما از سال گذشته خدمات همراه مکانیک گستردهتر شد و تمرکز این پلتفرم بیشتر بر فروش سفارشی خودرو، فروش خودرو بهصورت امانی در شعب همراه مکانیک و خرید خودرو بهصورت نقدی و اقساطی بوده است. البته در کنار این خدمات همچنان خدمات کارشناس خودرو در محل را انجام میدهیم.»
او در ادامه درباره تمایزهای شعب حضوری همراهمکانیک با دیگر فعالان این حوزه توضیح داد: «اصلیترین تمایز همراه مکانیک با دیگر رقبای خود میزان تجربهای است که در حدود ۱۲ سال کار کسب شده است. همراهمکانیک بیش از ۵۰۰ هزار خودرو را در این سالها مورد بررسی قرار داده است و این تعداد خودرو باعث شد تا دیتابیس خوبی را از ۵۰۰ هزار خودرو در همراه مکانیک داشته باشیم. این دیتابیس به ما کمک میکند که بتوانیم سطح کیفیت سرویسدهی خود را بالا نگه داریم.»
او همچنین عنوان کرد: «علاوه بر خدمات، همراهمکانیک یک آکادمی تخصصی آموزش کارشناسی را راهاندازی کرده است. در این آکادمی با آموزشهای تخصصی و فشرده برای آموزش کارشناسی خودرو در نظر گرفته شده و تجریه کارشناسی ۵۰۰ هزار خودرو در همراهمکانیک به افراد جدید منتقل میشود.»
بازخورد کاربران باعث راهاندازی شعب حضوری شد
فعالیت همراه مکانیک ابتدا به صورت آنلاین آغاز شد، اما هم اکنون این فعالیت در کنار راهاندازی شعب حضوری همراه مکانیک در جریان است. حبیبی درباره انگیزه این پلتفرم برای راهاندازی نمایشگاههای حضوری همراهمکانیک توضیح داد: «یکی از بازخوردهایی که همواره از مشتریان همراهمکانیک دریافت کردیم این بوده است، سرویسدهی در محل، نمیتواند سرویسدهی با کیفیتی را برای معامله یک خودروی میلیاردی یا خودرو سنگین ندارد. خلق تجربه بهتر و بالابردن سطح کیفیت کارشناسی و سرویس معاملات در همراهمکانیک ما را بر آن داشت تا وارد فضای آفلاین و حضوری شویم.»
او همچنین گفت: « همراه مکانیک توانست خدمات مالی خود را در فضای حضوری ارائه کند و تنوع خودرویی بالا و مشاوره اختصاصی رایگان را برای مشتریان فراهم کند. یکی از دغدغههای مردم این بود که چه زمانی و به چه صورتی باید پول را پرداخت کنند که اکنون به راحتی این فرایند در نمایشگاههای حضوری همراهمکانیک انجام میشود. برای مثال پررداخت پول بعد از انجام استعلامها انجام میشود.»
در پایان برای آشنایی بیشتر با انواع خدمات آنلاین و آفلاین همراه مکانیک میتوانید به وبسایت این شرکت به نشانی اینترنتی https://www.hamrah-mechanic.com/ سر بزنید.
نوشته توسعه خدمات اقساطی خرید خودرو همراهمکانیک همزمان با افتتاح شعب جدید اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.
آخرین دیدگاهها