گزارش رویداد کیمدی فوتبال

رویداد کیمدی فوتبال دوشنبه 23 مهرماه 1403 در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد. کیمدی فوتبال برندی نام‌آشنا است که با عرضه کارت‌های کلکسیونی فوتبالی دسته گسترده‌ای از مخاطبان  را به خود جذب کرده‌است. مدیران کیمدی، مشتریان این برند را کلکسیونر خطاب می‌کنند. همچنین کیمدی فوتبال با ارائه اپلیکیشنی که شامل بازی‌ای جذاب برای کلکسیونرهای کیمدی فوتبال است، بر ارزش خود افزوده‌است. علاوه‌بر موارد فوق، فروشگاه آنلاین کیمدی فوتبال به نام Kimdi Shop نیز تمامی محصولات این برند را به کلکسیونرها عرضه می‌کند. شبکه‌های اجتماعی کیمدی فوتبال هم اعم از اینستاگرام، آپارات، تلگرام، روبینو و … با تولید محتواهای ویدئویی باکیفیت سهم ذهنی قابل‌ملاحظه‌ای از کلکسیونرهای خود را تحت تاثیر قرار داده‌اند. این گزارش به رویداد کیمدی فوتبال می‌پردازد و جزئیات این رویداد را ثبت می‌کند. 

رویداد کیمدی فوتبال به طورکلی در جهت معرفی برند کیمدی و محصولات آن در سال گذشته (2024) و نیز رونمایی از محصولات جدید آن در سال نو (2025) برگزار شد. این رویداد با خوشامدگویی مجری برنامه، پیمان اسدیان از چهره‌های شناخته شده حوزه فوتبال، از مهمانان کیمدی فوتبال آغاز شد. مهمانان رویداد شامل چهره‌های برجسته‎‌ای از جمله مسعود طباطبایی مدیر عامل دیجی‌کالا، علی بازل تهیه‌کننده و برنامه‌ساز، فرزاد دالوند کارگردان انیمیشن The Gools، رضا مهدوی مشاور کسب‌وکار و مارکتینگ، دکتر علی ناصر حجتی مشاور مارکتینگ، فروش و کسب‌وکار و جمعی از اساتید بود. همچنین نمایندگان فروش استانی محصولات کیمدی نیز در این رویداد حاضر شده و مجری برنامه با معرفی هریک از آن‌ها و استان مربوطه، به آن‌ها خوشامدگویی گفت.

رویداد شامل دو بخش اصلی بود. بخش اول شامل معرفی برند کیمدی فوتبال و شرحی از تاریخچه شکل‌گیری آن، معرفی برنامه‌ها و محصولات آن و نیز نگاهی به آینده آن بود. بخش دوم برنامه نیز براساس رویکرد استراتژیک برند کیمدی فوتبال به صورت سورپرایز و با هیجان بسیاری آغاز شد و از محصولات جدید و برنامه‌های آتی این برند رونمایی شد.

بخش اول رویداد

سخنرانی مهندس کیانوش شریفی، مدیرعامل کیان‌بسپار

بخش اول رویداد با سخنرانی پدر کیمدی، مهندس کیانوش شریفی مدیرعامل شرکت کیان‌بسپار توجه مهمانان را به تاریخچه برند کیمدی معطوف کرد. او با تاکید به این که «کیمدی با پوست و گوشت ما عجین شده‌است» به اهمیت برند کیمدی و تمامی تلاش‌ها و سختی‌ها در جهت به ثمر رساندن آن اشاره کرد. سپس درباره شرکت کیان‌بسپار صحبت شد که از سال 1377 در حوزه تولید محصولات صنعتی به ویژه در صنعت خودروسازی تاسیس شد. این شرکت در سال 1388 به تولید اسباب‌بازی روی آورد و در سال 1390 با برند کیمدی این محصولات را به بازار عرضه کرد. مهندس کیانوش شریفی همچنین به دعوای حقوقی برای اثبات حقانیت کیمدی اشاره کرد که به این دلیل پایش به دادگاه اتحادیه اروپا در گرجستان باز شد. او در ادامه گفت که برای موفقیت کیمدی به جاهای بسیاری سفر کرده‌است و از هیچ تلاشی در جهت محقق شدن موفقیت کیمدی دریغ نکرده‌است. او سپس سخنرانی خود را معطوف به اسباب‌بازی‌سازی کیمدی کرد و تاکید کرد که «کیمدی از همان ابتدا روح بلندپرواز و جسوری داشت.» این برند به تدریج فوتبالی شد و بسیاری از مخاطبان فوتبال را به خود جذب کرد. طی این سخنرانی به اپیدمی کرونا نیز اشاره شد که دقیقا در زمانی شیوع پیدا کرد که کیمدی در حال شکوفا شدن بود. سپس دلیل تولید اپلیکیشن و بازی کیمدی کاپ (که یک نسخه اولیه بود) در دوران کرونا عنوان گردید. شرکت کیان‌بسپار در راستای ایجاد فضایی آنلاین برای تعامل و بازی کودکان در دوران قرنطینه کرونایی، اپلیکیشن کیمدی کاپ را توسعه داد. اما پس از مدتی متوجه شدند  که مسیر را اشتباه آماده‌اند و بنابراین از نو به توسعه اپلیکیشن جدید به نام کیمدی فوتبال پرداختند و نتیجه آن شد که در سال 1401 این اپلیکیشن آماده شده و به بازار عرضه شد. اپلیکیشن کیمدی فوتبال هم‌اکنون بیش از یک میلیون بار در کافه بازار نصب شده‌است. 

ادامه سخنرانی مدیرعامل شرکت کیان‌بسپار درباره معرفی برند کیمدی به عنوان برندی فراتر از کارت‌های کلکسیونی بود. او تاکید کرد که «کیمدی فقط یک بازی نیست» و صرفا کارت کلکسیونی تولید نمی‌کند بلکه با پوشش دادن زمینه‌های متنوع، یک اکوسیستم تولید کرده‌است. شرکت کیان بسپار مطابق حتی در حال مکانیزه کردن خطوط تولید است. در ادامه سخنرانی اکوسیستم کیمدی فوتبال مطرح گردید و گفته شد که این شرکت توانسته‌است از طریق ارتباط با کلکسیونرها (مخاطبان کیمدی فوتبال)، اپلیکیشن و نیز وب‌سایت و سایر پلتفرم‌های مجازی یک دیتابیس ایجاد کند که یکی از مهمترین دارایی‌های شرکت کیان‌بسپار است و این شرکت از این طریق توانست دانش‌بنیان شود. 

مهندس کیانوش شریفی بار دیگر به ابتدای مسیر کیمدی فوتبال اشاره کرد که مانند گیاه بامبو به مدت چهار سال در خاک ریشه دواند و سپس تبدیل به کیمدی‌ای شد که هم‌اکنون به این سطح از رشد رسیده‌است. مطابق صحبت‌های او، مشکلات کیمدی فوتبال اعم از مالی، فنی و برون‌سازمانی هیچ‌کدام سخت‌تر از نگاه تمسخرآمیز شرکت‌های پخش و توزیع نبود. با این حال طی این مسیر، کیمدی فوتبال به تدریج جایگاه خود را در بازار کسب کرد و هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های پخش و توزیع جویای محصولات کیمدی فوتبال برای توزیع آن‌ها در بازار هستند. 

مدیرعامل شرکت کیان بسپار در انتها مسئولیت اجتماعی کیمدی فوتبال را به عنوان برندی که «تنها یک بازی نیست»، تشریح کرد. او به تیم ملی ژاپن اشاره کرد که برای رشد آن برنامه‌هایی از جمله تولید و پخش انیمیشن «فوتبالیست‌ها» تدارک دیده‎شدند. ژاپن در راستای کسب موفقیت در فوتبال توجه خود را به کودکان معطوف کرد و برای ترغیب آن‌ها این برنامه‌ها را اجرا کرد. چشم‌انداز کیمدی فوتبال از نگاه مهندس کیانوش شریفی این است که در 10-15 سال آینده از بازیکنان سرآمد تیم ملی درباره چگونگی شکل‌گیری مسیر آن‌ها در فوتبال سوال پرسیده شود و آن‌ها با اشاره به کودکی خود از کیمدی فوتبال به عنوان نقطه‌ای عطف در راستای ترغیب آن‌ها صحبت کنند.  

سخنرانی خانم مهندس ساناز بایگانی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر طراحی و گرافیک شرکت مهندسی کیان‌بسپار 

پس از آقای مهندس کیانوش شریفی، همسر او، خانم مهندس ساناز بایگانی، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی کیان‌بسپار به روی سکو آمد و درباره محصولات کیمدی فوتبال و آمارهای مربوط به محصول سال 2024 صحبت کرد. طی این سخنرانی به این نکته تاکید شد که کیمدی فوتبال تنها کارت کلکسیونی تولید نمی‌کند و این برند توانسته‌است که با فعالیت‌های متنوع اکوسیستمی پویا و زنده تولید کند. همچنین  کیمدی فوتبال در سال 2024 تعداد 450 کارت کلکسیونی متنوع را تولید و عرضه کرده‌است. محتوای بسته‌های کارت‌های 2024 شامل بروشور، مینی فیگور، برچسب و پایه بود. مهندس ساناز بایگانی روی این نکته تاکید کرد که که نقاشی‌های کارت‌های کلکسیونی با آرت استایل مشخص کیمدی فوتبال آماده شده‌اند و در طراحی آن‌ها به هیچ‌وجه از هوش مصنوعی و یا ابزارهای مشابه آن استفاده نشده‌است. او به وسواس کیمدی فوتبال در تولید باکیفیت‌ترین کارت‌ها برای کلکسیونرها نیز اشاره کرد و تاکید کرد که هر کلکسیونر کارت‌های کیمدی برای آن‌ها مهم است و عرضه کارت‌های باکیفیت از دغدغه‌های اصلی کیمدی فوتبال است. در ادامه این سخنرانی، هوشمند بودن کارت‌های کلکسیونی مطرح گردید و به کد QR پشت هرکدام از کارت‌ها اشاره شد. این کد QR کلکسیونر را به ویدئوی بیوگرافی اختصاصی تولیدشده در استودیو کیمدی فوتبالِ بازیکنی که تصویر و مشخصاتش روی کارت است، ارجاع می‌دهد. 

رئیس هیئت‌مدیره شرکت کیان‌بسپار در ادامه سخنرانی خود به آمار مربوط به فعالیت‌های کیمدی فوتبال در سال 2024 یعنی از آذر سال 1402 تا اکنون پرداخت.  مطابق این آمار کیمدی فوتبال نزدیک به 6000 دقیقه محتوای بیوگرافی تهیه کرده که این محتواها 275.000 دقیقه در ماه دیده شده‌اند. بنابراین به صورت میانگین هر کاربر حداقل 90 ثانیه از این محتواهای ویدئویی را دیده‌است. سپس با تاکید بر این نکته که «کیمدی‌شاپ تنها یک فروشگاه نیست» به آمار مربوط به وب‌سایت کیمدی شاپ پرداخته‌شد. مطابق این آمار این فروشگاه در ده ماه گذشته بیش از 2.5 میلیون کاربر داشته که 2.2 میلیون نفر از آن‌ها کاربران فعال بوده‌اند. بازدید از صفحات این وب‌سایت 55 میلیون بار بوده و هر کاربر به صورت میانگین 22 صفحه را مشاهده کرده و حداقل 9 دقیقه را در سایت سپری کرده‌است. کیمدی‌شاپ در ده ماه اخیر به بیش از 30 میلیون ایمپرشن و 9 میلیون کلیک رسیده‌است. مخاطبان این فروشگاه 69 درصد آقا و 31 درصد خانم بوده‌اند و این فروشگاه رکورد 1500 سفارش در روز را ثبت کرده‌است. همچنین از طریق این وب‌سایت، کیمدی فوتبال روزانه با بیش از 200 کاربر ارتباط برقرار می‌کند. مهندس ساناز بایگانی درباره مرکز تماس کیمدی فوتبال به این نکته اشاره کرد که کاربران سایت طی تماس‌ها با نیروهای انسانی تعامل برقرار می‌کنند؛ نه ربات‌ها. همچنین بیشترین دسته‌بندی دیده‌شده در سایت مطابق آمار، کارت‌های سیگنیچر یا امضایی (Signature) بوده‌است. 

پس از آن آمار مربوط به اپلیکیشن کیمدی فوتبال عنوان شد. مطابق این آمار مجموع کاربران اپلیکیشن 1.300.000 نفر بوده و روزانه 38 هزار کاربر بیش از 3 میلیون بازی (Battle) را در این اپلیکیشن اجرا می‌کنند. همچنین تا اکنون بیش از 11 میلیون کد از کارت‌های کلکسیونی در اپلیکیشن وارد شده‌است. رئیس هیئت‌مدیره کیان بسپار سپس به آمار پلتفرم‌های مجازی کیمدی فوتبال اشاره کرد. مطابق این آمار کیمدی تاکنون 1200 ویدئوی بیوگرافی و 400 اپیزود پادکست تولید کرده‌است و صفحه اینستاگرم این برند بیش از 70 هزار فالور با 2 میلیون ایمپرشن دارد. کیمدی فوتبال در روبینو 18 هزار فالور و در آپارات 13 هزار فالور دارد. متوسط تماشای ماهانه ویدئوهای کیمدی فوتبال در آپارات 170.000 دقیقه است. ناگفته نماند که تماشای محتواهای ویدئویی کیمدی فوتبال در وب‌سایت کیمدی‌شاپ، 60 درصد بیشتر از آپارات بوده‌است. همچنین کاربران و کلکسیونرهای کیمدی فوتبال روزانه بیش از 200 محتوای ویدئویی (UGC) درباره کیمدی فوتبال تولید می‌کنند. 

طی این سخنرانی، برندگان قرعه‌کشی‌های کیمدی فوتبال نیز نمایش داده‌شدند و دو ویدئو از دو برنده قرعه‌کشی ارائه شد که یکی از آن‌ها مبلغ 100 میلیون تومان و دیگری مبلغ 120 میلیون تومان برنده شده‌بود. 

رئیس هیئت‌مدیره کیان‌بسپار در انتها به فایده کارت‌های کلکسیونی کیمدی از نگاه چت‌جی‌پی‌تی اشاره کرد. مطابق پاسخ چت‌جی‌پی‌تی کارت‌های کیمدی فوتبال باعث ارتقا مهارت‌های ریاضی، دانش مالی و اقتصادی، ارتقا تعاملات اجتماعی و سامان‌دهی کلکسیونی، تحقیق و یادگیری، توسعه صبر و پیگیری و قدردانی از ارزش‌های فرهنگی و ورزشی می‌شوند.

سخنرانی میلاد شریفی، قائم‌مقام مدیرعامل کیان‌بسپار 

میلاد شریفی در ارائه خود درباره قابلیت‌های دیجیتال اکوسیستم کیمدی فوتبال و آن چه که قرار است در آتی رخ دهد، صحبت کرد. او ابتدا به قابلیت پرنت گیفت (Parent Gift) اشاره کرد که قرار است به عنوان ابزاری برای ارتقا تعامل و ارتباطات بین والدین و فرزندان آن‌ها ارائه شود. او سپس به اکونومی بازی کیمدی فوتبال برای دریافت Gem و Coin به عنوان امتیازهای بازی اشاره کرد. کلکسیونرهای کیمدی فوتبال با وارد کردن کارت‌های خود در اپلیکیشن به کاربران VIP  تبدیل می‌شوند. بعد از آن به قابلیت واقعیت افزوده (Augmented Reality ) اپلیکیشن پرداخته‌شد. مطابق این قابلیت، کارت‌های کلکسیونی به صورت ظاهری تغییر می‌کنند و تصویرهای جذابی برای کلکسیونرها از کارت‌های خود ارائه داده می‌شوند. او همچنین درباره مبحث قرعه‌کشی صحبت کرد و از امکان برگزاری چندین قرعه‌کشی به صورت همزمان سخن گفت. مطابق سخنرانی میلاد شریفی در آینده شانس‌های بیشتری برای کلکسیونرها در جهت شرکت در قرعه‌کشی‌ها تدارک دیده می‌شود. همچنین امکان قرعه‌کشی به صورت استانی، به شرط ثبت‌نام استان فعال خواهد شد و کاربران استان‌های مختلف می‌توانند در قرعه‌کشی‌های استانی شرکت کنند. شریفی سپس برگزاری تورنمنت‌های کیمدی فوتبال در اپلیکیشن مطرح گردید. این تورنمنت‌ها به صورت ماهانه و فصلی برگزار می‌شوند و از طریق آن‌ها تعامل کاربران با Battle‌ها بیشتر می‌شود. کاربران همچنین خواهند توانست که تورنمنت‌های خاص خود را برگزار کنند. کیمدی فوتبال برای ترغیب بیشتر کاربران به بازی و شرکت در تورنمنت‌ها، جوایز ویژه‌ای را برای نفرات برتر شرکت‌کننده درنظر گرفته‌است. همچنین امکان استریم مسابقات نیز برای کاربران مهیا است. 

 

سخنرانی دکتر علی ناصر حجتی، مشاور مارکتینگ، فروش و کسب‌وکار

پس از میلاد شریفی، دکتر علی ناصر حجتی، مشاور مارکتینگ، فروش و کسب‌وکار شرکت کیان‌بسپار به روی سکو رفت و برای مدت کوتاهی درباره چشم‌انداز آموزشی کیمدی فوتبال صحبت کرد. او بر اهمیت امر آموزش تاکید کرد و ظرفیت‌های بسیاری را در این راستا برای کیمدی برشمرد. دکتر علی ناصر حجتی گفت که کیمدی فوتبال می‌تواند به صورت تخصصی آموزش را پیگیری کند و در این مسیر به روانشاسی کودک و نحوه تعامل والدین با فرزندان نیز بپردازد. 

انتهای سخنرانی دکتر علی ناصر حجتی، انتهای بخش اول رویداد بود. مهمانان این رویداد پس از دقایقی استراحت به سالن بازگشتند تا شاهد سورپرایزهای کیمدی فوتبال در ارائه محصولات جدید باشند. 

معرفی کیمدی فوتبال 2025

کیمدی فوتبال در بخش دوم این رویداد به ارائه و معرفی محصولات جدید (2025) خود پرداخت. کارت‌های کیمدی فوتبال به طور کلی چهار دسته اصلی هستند. کارت‌های پایه (Basic)، کارت‌های پیشرفته (Advance)، کارت‌های مربی (Coach) و کارهای امضایی (Signature). میلاد شریفی، قائم مقام مدیرعامل شرکت کیان‌بسپار، در ارائه این بخش از برنامه به تولید بیش از هزار کارت جدید و به‌روز شدن طراحی کارت‌ها اشاره کرد. اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که میلاد شریفی به مهمانان ارائه داد، قابلیت داستان‌سرایی کارت‌های کلکسیونی کیمدی فوتبال بود. کارت‌های رویال این برند در سال 2025 شامل سناریوهایی خواهند بود که به معرفی تاریخ و فرهنگ کشور بازیکن روی کارت می‌پردازند. طی این ارائه، اهمیت تبدیل شدن این کارت‌ها به خاطراتی فراموش‌نشدنی برای کودکان، به عنوان یکی از دلایل اضافه کردن قابلیت داستان‌سرایی به کارت‌های کیمدی عنوان شد. همچنین  نمونه‌های متعددی از این قابلیت داستان‌سرایی برای مهمانان پلی شدند. این ویژگی جدید به نظر می‌رسد که مربوط به همان چشم‌انداز آموزشی کیمدی فوتبال باشد. چرا که کودکان از این طریق می‌توانند دانش فرهنگی، تاریخی، تعاملی و حتی مهارت‌های تحلیلی فرابگیرند.   

میلاد شریفی در ادامه به کارت‌های Golden Limited اشاره کرد که تعدادی محدود از آن‌ها تولید شده‌اند و این تعداد محدود در اختیار کیمدی فوتبال خواهند ماند و احتمال دارد که در آینده به دست کلکسیونرها نیز برسند. همچنین کیمدی فوتبال در سال 2025 برای کلکسیونرها محصولات جدیدی از جمله سکوهایی برای استقرار بازیکنان و چیدن تیم‌ها، جاکارتی رومیزی و جاکارتی کلکسیونی تدارک دیده‌است.

در انتهای این ارائه نیز به محصول جدید کیمدی یعنی مجله کیمدی فوتبال پرداخته‌شد. این مجله یکی از آیتم‌های جذابی است که کلکسیونرها را به جمع‌آوری بیشتر کارت‌ها ترغیب می‌کند. مثلا کلکسیونرها می‌توانند جای خالی کارت‌هایی که در مجله تعبیه شده‌اند را با پیدا کردن کارت‌های مربوطه پر کنند.  قائم‌مقام مدیرعامل شرکت کیان بسپار سخنرانی خود را تاکید بر پیوند کیمدی با کودکان به پایان رساند. او عنوان کرد که کیمدی تنها یک بازی و یا تولیدکننده کارت‌های کلکسیونی نیست؛ بلکه یک اکوسیستم زنده برای مخاطبان کیمدی فوتبال است. 

 

مهمانان حاضر در رویداد استقبال خوبی از ارائه‌های کیمدی فوتبال، آمار و ارقام و ظرفیت‌های آن کردند. این برند با وجود چالش‌های بسیاری که در مسیر خود تجربه کرده، توانسته‌است که آمار و ارقام خوبی را به ثبت برساند. با توجه به همه‌گیری صنعت بازی و سرگرمی در جهان و جایگاه بالای آن در بازارها و سهم چشمگیر کیمدی فوتبال در بازار بازی و سرگرمی ایران، رشد قابل‌ملاحظه‌ای را می‌توان از این برند در آینده انتظار داشت. همچنین با توجه به این نکته که طرح‌ها، برنامه‌ها و تولیدات کیمدی فوتبال داده‌محور هستند و مشتری‌مداری از دغدغه‌های اصلی آن است، به نظر می‌رسد که روند رو به رشد کیمدی ادامه‌دار خواهد بود.  

نوشته گزارش رویداد کیمدی فوتبال اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy