چشم‌انداز روشن کاربرد هوش مصنوعی در فین‌تک

صنعت فین‌تک به معنای فناوری‌های مالی، شاخه‌ای نوظهور از صنعت فناوری اطلاعات است که به طور خاص بر روی تکنولوژی‌هایی تمرکز دارد که خدمات و محصولات بانکی و مالی را تحول می‌بخشند. رشد حیرت‌انگیز این صنعت در سال‌های اخیر به طوری بوده که می‌توان گفت در آینده مفهوم بانک کاملا تغییر خواهد کرد و بانک‌های کنونی جایشان را به شرکت‌های فین‌تک و استارتاپ‌هایی خواهند داد که خدمات مالی و بانکی را به صورت بسیار کارآمدتر، سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌دهند.

اما آیا ما نیز در کشورمان شاهد تحولات مشابهی در صنعت فین‌تک هستیم؟ آیا شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی هم موفق به ارائه جدیدترین فناوری‌ها و خدمات نوین مالی شده‌اند؟ خوشبختانه پاسخ به این سوالات مثبت است! نمایشگاه تراکنش ایران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری‌های مالی که هر ساله برگزار می‌شود، به نمایشی از توانمندی‌های داخلی در صنعت فین‌تک تبدیل شده است. در این نمایشگاه، سالانه طیف وسیعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی، محصولات و خدمات نوآورانه خود را در زمینه فناوری‌های مالی به نمایش می‌گذارند. امسال، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت نیز به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه فناوری‌های مالی، با شعار «نسل جدید راهکارهای اقتصادی، قدرت گرفته از هوش مصنوعی» قصد دارد حضوری فعال در نمایشگاه تراکنش ایران داشته باشد.

پارت دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۲ با هدف کمک به توسعه بازارهای مالی ایران تاسیس شده و توانسته با بهره‌گیری از دانش روز دنیا در حوزه فناوری‌های مالی، عنوان کارآفرین برتر ملی را کسب‌ کند. همچنین، این شرکت در کمتر از یک دهه با ارائه خدمات نوین و ارزشمند به بیش از ۱۳ میلیون کاربر یکتا، به یکی از فعالان و پیشگامان حوزه بازار سرمایه در کشور تبدیل شده است.

شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت به کمک مرکز تحقیقات هوش مصنوعی که به‌عنوان بازوی هوشمند این شرکت شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر وارد عرصه نوین هوش مصنوعی نیز شده است، چرا که فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی، نقشی اساسی در پیشبرد و توسعه صنعت فین‌تک دارند. در طی این سال‌ها پارت با بهره‌گیری از پتانسیل هوش مصنوعی، موفق به طراحی و توسعه محصولات کاربردی و اثربخشی در حوزه فین‌تک شده است. تا جایی که، سرویس ارائه گزارش اعتباری جهت مدیریت ریسک اعتباری با بهره‌گیری از تکنیک‌های داده‌کاوی و یادگیری عمیق، به امتیازدهی اعتباری متقاضیان وام می‌پردازد و با به‌کارگیری الگوریتم‌های پیش‌بینی، توان بازپرداخت آن‌ها را پیش‌بینی می‌کند.

شرکت پارت علاوه بر سرویس ارائه گزارش اعتباری جهت مدیریت ریسک اعتباری، محصولات دیگری نیز در زمینه فناوری‌های مالی ارائه کرده است که از ظرفیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند. سرویس احراز هویت الکترونیک که در دوران پاندمی کرونا برای ثبت‌نام کاربران در سامانه سجام وابسته به بورس استفاده شد و سرویس امضای دیجیتال که با استفاده از الگوریتم‌ها و رمزنگاری پیشرفته، اعتبار قراردادها را ارتقاء می‌بخشد و سرویس سفته الکترونیک که برای ضمانت اجرایی قراردادها طراحی شده، از جمله محصولات نوین و هوشمند پارت در حوزه فین‌تک است.

حضور شرکت دانش‌بنیان پارت در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران، فرصت خوبی است تا بتوان با هم‌فکری و تعامل اثربخش با سایر فعالان عرصه فناوری‌های مالی، چشم‌اندازی روشن‌تر از آینده فین‌تک و هوش مصنوعی ترسیم نمود. شرکت پارت امسال با کارنامه‌ای درخشان آماده است تا با حضور در این نمایشگاه و ارائه محصولات و خدمات نوین خود، زمینه گفت‌وگو و تعامل با سایر شرکت‌ها و مشتریان را فراهم سازد. این حضور فرصت خوبی برای شناخت بهتر نیازها و خواسته‌های مخاطبان و همچنین به اشتراک‌گذاری تجربیان جهت غنی‌سازی اکوسیستم فناوری مالی کشور است.

نهمین نمایشگاه تراکنش ایران از ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه سال جاری در مرکز آفرینش‌های کانون و هتل لاله برگزار می‌شود.  علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این نمایشگاه به آدرس landing.partdp.ir/tarakonesh مراجعه کنند.

نوشته چشم‌انداز روشن کاربرد هوش مصنوعی در فین‌تک اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy