چرا کسب و کارها باید بین crm خارجی و بومی (ایرانی) دست به انتخاب بزنند

اگر مدیر یک کسب و کار باشید و در صدد تصمیم گیری برای انتخاب یک سیستم crm هستید، بدون شک با این سوال مهم روبرو شده اید که از نرم افزار های توسعه یافته توسط متخصصین داخلی استفاده کنید و یا نرم افزارهای خارجی و شناخته شده جهانی که توسط کمپانی های نام آشنا ارائه شده اند.

اما اگر مدیر یک کسب و کار هستید و هنوز نمی دانید که اصلا crm و نرم افزار آن چیست، این مقاله را ترک نکنید چرا که در ابتدا توضیح کوتاهی درباره چیستی و مزایا سی ار ام برای کسب و کار خواهیم داد و سپس به سراغ مقایسه آنها خواهیم رفت.

تعریف crm: سی ار ام به مجموعه استراتژی ها، اقدامات و بهره گیری از ابزارهایی اشاره دارد که برای بهبود روابط با مشتریان از آن بهره می بریم؛ نرم افزار CRM نیز سیستم جامعی است که برای اتوماسیون این اقدامات در راستای جدید ترین علوم بازاریابی طراحی شده است.

مزایا نرم افزار crm: هر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا همانcrm، بسته به ماژول ها و مطابقت با علم روز و طراحی دقیق می تواند در موارد زیر به کسب و کارها کمک شگرفی کند: مدیریت سرنخ ها و فرصت های فروش، افزایش رضایت و وفاداری مشتریان، دسته بندی مشتریان و راهکار های شخصی سازی شده برای هر دسته، مدیریت و اندازه گیری اثربخشی کمپین های بازاریابی برای گروه های مشتریان، بررسی دقیق داده ها، تجزیه تحلیل نتایج، کارآمد سازی تلاش های تیم فروش و افزایش راندمان آنها، یکپارچه سازی سیستم های فروش و …

لزوم انتخاب بین سی ار ام ایرانی و خارجی

شاید در ظاهر تمامی سیستم های Crm ویژگی های یکسانی داشته باشند، اما با دقیق تر شدن متوجه تفاوت هایی خواهید شد که شما را وادار می کند نیاز های کسب و کار خود را بشناسید و انتخابی هوشمندانه برای بهره گیری هر چه بهتر از اتوماسیون سیستم های فروش داشته باشید.

در نظر گرفتن دقیق ویژگی های این نرم افزار ها، برگذاری جلسات دقیق با ارائه دهندگان آنها، دز نظر گرفتن مسائل جانبی چون آموزش و پشتیبانی و … نشان دهنده این است که مدیری آگاه هستید و از هیچ تلاشی برای انتخاب بهترین گزینه برای کسب و کار خود دریغ نمی کنید.

فاکتورهای متعددی هستند که می توانند در انتخاب CRM نقش داشته باشند اما اولین قدم انتخاب بین سی ار ام های ایرانی و خارجی است. تصمیم گیری بین نرم افزار CRM ایرانی و خارجی به نیازها، اهداف و ترجیحات کسب و کار ایرانی بستگی دارد. ارزیابی دقیق ویژگی ها، پشتیبانی، انطباق و قابلیت های یکپارچه سازی در هر دو گزینه برای تصمیم گیری آگاهانه بسیار مهم است. در ادامه مزایا و معایب هر نوع را مرور خواهیم کرد.

Crm بومی یا ایرانی چه مزایایی دارد؟

مزایایی که crm های بومی برا کسب و کار های داخل ایران به ارمغان می آورند، بیشتر حول مد نظر قرار دادن شرایط بازار و سرنخ های فروش مربوط به بازار ایران میگردند؛ در اینکه فواید نرم افزار های crm خارجی مانند crm مایکروسافت غیر قابل انکار است، شکی نیست! اما نکته ای که اکثر افراد آن را فراموش کرده اند این است که ما در ایران زندگی می کنیم و تولید کنندگان نرم افزار های سی ار ام خارجی در خارج از ایران زندگی می کنند!

به صورت اصولی، هنگامی که crm های خارجی برنامه نویسی می شوند، شرایط و پروسه تولید آن ها بیشتر بازار و جو اقتصادی کشور تولید کننده را مد نظر خود قرار می دهند و بر اساس آن به تولید نهایی می رساند، این نرم افزارها می توانند در کشور تولید کننده، مزایای فراوانی را به صاحبان کسب و کار هدیه دهند، اما ممکن است توانایی آن ها در ایران و بازار متغیر ما، به آن کارآمدی که انتظار می رود نباشد! البته برای تصمیم گیری بهتر است مزایا فوق العاده ای که ارائه می دهند را نیز بدانید.

تحت این شرایط crm بومی که در داخل ایران ساخته شده است و در هنگام تولید، بازار ایران را به عنوان الگوی کار خود قرار داده است، در صورتی که به خوبی طراحی شده باشد، می تواند کارایی بیشتری را در خور بازار ما، به صاحبان کسب و کارهای ایرانی ارائه دهد. بهترین CRM های ایرانی شامل سرو، دانا، دیدار و … هستند که متخصصین زیادی در توسعه و بهبود آنها نقش داشته اند.

Crm های خارجی مطرح چه مزیت برای کسب و کار های ایرانی ایجاد می کنند؟

معروف ترین نرم افزار CRM خارجی که در ایران حتی توسط هلدینگ های بسیار بزرگ ایرانی بکار گرفته می شود، CRM مایکروسافت است. بدون شک کمپانی مایکروسافت نرم افزاری بدون نقص برای بهبود روابط با مشتریان و اتوماسیون سیستم های فروش طراحی کرده است؛ این نرم افزار قابلیت های فراوانی را به شما ارائه می دهد که به جرئت می توان گفت هیچ نرم افزار crm دیگری نمی تواند همان مزایا را در همان سطح کارآمدی با محیط کاربری ای مورد پسند، به شما ارائه دهد. همچنین لازم به ذکر است که نرم افزار crm مایکروسافت به صورت فارسی سازی شده و دارای تقویم شمسی، در دو نوع لوکال و ابری توسط شرکت های فراوانی ارائه می شود که از کاستی هایی که ممکن است کمبود دانش زبانی برای صاحبان کسب و کار به وجود آورد، به صورت کامل گذر می کند؛ همچنین این نمایندگان به طور کامل این نرم افزار را شخصی سازی کرده و پشتیبانی حرفه ای ارائه می دهند. در ادامه ماژول های نرم افزار crm Microsoft را شرح می دهیم تا با دیدی 360 درجه گزینه های مورد پسند خود را مورد سنجش قرار دهید؛

ماژول مدیریت فعالیت ها
ماژول مدیریت شکایات و نظر سنجی ها
ماژول منابع انسانی
ماژول نوتیفیکیشن ها
ماژول ارتباط API با CRM
ماژول ارتباط با پیام رسان WhatsApp
ماژول ارتباط با ایمیل
ماژول ارتباط با پیامک
ماژول ارتباط با Skype
شمارنده خودکار تماس
ماژول ارتباط با MailerLite
ماژول لجستیک
ماژول مالی
ماژول تیکتینگ
ماژول مدیریت قررار داد ها
ماژول انبار
ماژول آموزشگاه
باشگاه مشتریان
ماژول ارتباط با پیام رسان telegram
ماژول ارتباط با تلفن
ماژول ارتباط با نمابر
فارسی ساز و تقویم شمسی
ارتباط با WooCommerce
ارتباط با سایت های وردپرس
امکان پیاده سازی انواع پورتال
ماژول دریافت و پرداخت

حال که با ماژول های این نرم افزار بیشتر آشنا شدید، می توانید با آگاهی بهتری اقدام به خرید crm مایکروسافت فارسی کنید.

سخن پایانی

در انتها نگاهی دیگر بر نکاتی می کنیم که باید در هنگام مقایسه نرم افزار های crm خارجی و بومی، به آنها توجه ویژه ای داشته باشید!

نرم افزار CRM بومی با در نظر گرفتن زبان، تفاوت های فرهنگی و الزامات قانونی به طور خاص برای بازار محلی طراحی شده است، CRM خارجی ممکن است نیاز به سفارشی سازی داشته باشد یا ممکن است به طور کامل نیازهای خاص منطقه شما را برآورده نکند. همچنین ارائه دهندگان CRM بومی اغلب درک بهتری از بازار محلی، از جمله ویژگی های خاص صنعت و بهترین شیوه ها دارند، CRM خارجی ممکن است فاقد این سطح از دانش بازار باشد که به طور بالقوه مناسب بودن آن را برای نیازهای تجاری شما محدود می کند.

بنابراین بهتر است پیش از انتخاب crm مد نظر خود، نیاز های کسب و کارتان را به صورت کاملا جزئی و کلی، بسنجید، از کارشناسان حرفه ای در این زمینه مشاوره دریافت کنید و سپس اقدام به خریداری crm مورد پسند خود کنید؛ در راستای کسب مشاوره، یکی از بهترین کارشناسان مربوط به حوزه نرم افزار crm در اختیار شرکت رهسام تک می باشد، که می تواند به میزان فراوانی به نیاز های شما عزیزان در هر زمینه ای پاسخ دهد، بنابراین بهتر است از مشاوره این کارشناسان به خوبی بهره مند شوید. برای آشنایی بیشتر با شرکت رهسام تک اینجا کلیک کنید؛ امیدواریم این مقاله شما را در پیشبرد کسب و کارتان یاری دهد.

نوشته چرا کسب و کارها باید بین crm خارجی و بومی (ایرانی) دست به انتخاب بزنند اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy