۱۰ اردیبشهت به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر و جشن هشت سالگی آچاره، این مجموعه میزبان کارشناسان و متخصصان خود بود.
آچاره در حالی هشتمین سال تاسیس خود را جشن میگیرد که توانسته جامعهای مخصوص به خود را تشکیل دهد. جامعهای متخصصین و کارشناسان در حوزههای مختلف که پیش از شروع رسمی این رویداد در فرصتی با یکدیگر دیدار کردند.
با شروع رسمی رویداد، مدیران گروه آچاره به بررسی دستاوردها و ترسیم چشمانداز پرداختند.
حامد تاجالدین همبنیانگذار و رئیس هیات مدیره گروه آچاره، اولین سخنران این رویداد بود. تاجالدین در میان صحبت خود اشارهای به آمار و ارقام کلی این مجموعه داشت و بیان کرد: «امروز در آچاره بیش از ۲۷۰ هزار متخصص، ۳ میلیون مشتری حضور دارند و ما توانستیم نقش قابل دفاعی در این شبکهسازی ایفا کنیم».
تاجالدین در ادامه اشاره به دستاوردهای اقتصادی متخصصان آچاره در سال گذشته؛ گفت: «بسیاری از افرادی که در این مدت با آچاره همکاری داشتهاند، توانستهاند با تکیه بر مهارتهای فنی و رفتاری خود به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کنند.»
در همین رابطه تاجالدین از اعداد و ارقامی گفت که شاید توجه به آنها جذاب باشد. با استناد به ارائه تاجالدین، میانگین درآمد متخصصان سرویس تعمیر کولر گازی و داکت اسپلیت در تهران در سال گذشته به ۱۱۸ میلیون تومان در ماه رسیده و از طرف دیگر، میانگین درآمد متخصصان فعال در سرویس ساختمان و بهخصوص ابنیه، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.
تاجالدین در ادامه اظهار کرد: «آچاره صرفا یک پلتفرم نیست. در این هشت سال به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کردیم. برخلاف بعضی پلتفرمها، هرکدام از ماها در هر رسته خدماتی که فعالیت داریم، تنها آچاره دیده میشود. مخاطبان ما آچاره را بهصورت جمعی میبینند و تصویر برند ما هر روز در ذهن مردم شکل میگیرد.»
او با ترسیم یک چشمانداز کلی از آنچه که این مجموعه آن را دنبال میکند گفت: «ما مسیر توسعه جغرافیایی آچاره را ادامه میدهیم و بیتردید حوزه فعالیت پلتفرم را گسترش خواهیم داد. با اینکه در حال حاضر در کلانشهرها حضور داریم، اما قطعا برنامه داریم که به شهرهای بیشتری گسترش یابیم. بهاینترتیب، متخصصان نیز قادر خواهند بود از خدماتی خارج از حوزه تخصص خود بهرهمند شوند. همچنین در نظر داریم امکان پرداخت اعتباری را در سامانه فراهم کنیم تا کاربران بتوانند از این اعتبار در قالب سرویسهای اقساطی بهرهمند شوند.»
تاجالدین همچنین گفت: « ما در حال بررسی برای ورود به بازارهای خارج از ایران در کشورهای همسایه و حوزه خلیج هستیم. ارزیابی حضور در بازارهای بینالمللی در مرحله آغازین قرار دارد، اما این موضوع در دستور کار ماست و بهعنوان یکی از اهداف آتی دنبال میشود. هدف اصلی، توسعه خدمات و دسترسی به طیف گستردهتری از کاربران است.»
تاجالدین در بخشی از صحبت خود بیان کرد که آچاره امروزه یک پلتفرم ملی است.
آچاره مدتی میشود که به دنبال عرضه اولیه سهام خود است. اتفاقی که نقطه عطف در مسیر یک استارتاپ به شمار میرود. در همین رابطه تاجالدین گفت: «یکی از روندهایی که از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز ادامه خواهد داشت، موضوع عرضه اولیه سهام آچاره در بورس تهران است؛ فرآیندی که موافقتهای اولیه آن دریافت شده و در حال پیگیری است.»
بهمن امام مدیرعامل آچاره سخنران دوم این رویداد بود. او گزارشی از نتیجه و سرانجام فعالیتهای این گروه در سال گذشته ارائه داد. طبق گفته وی، سال گذشته 60 هزار نیروی متخصص جدید آموزش دیده و به جامعه آچاره پیوستند. همینطور در فرایند ثبت نام و آموزش تغییراتی به وجود آمد. مدیرعامل آچاره اشاره کرد که محتوای تماشامحور و آنلاین جهت تسهیل ورود متخصصان به این گروه یکی از تغییرات مهم ساختاری سال گذشته بوده است.
بهمن امام افزود: «در حال حاضر آچاره در بیش از ۲۰ شهر کشور فعال است و پیشبینی میکنیم این تعداد تا پایان سال به ۷۰ شهر برسد. برای رسیدن به این هدف، فرایند عضویت را برای متخصصان تسهیل میکنیم تا خانواده آچاره بزرگتر شود».
مدیرعامل آچاره در پایان صحبتهای خود افزود: «ما آچاره را برای ساختن جهانی بهتر برای زندگی و کار طراحی کردیم. به همین دلیل، هر روز در حال سختگیرتر شدن در فرایند عضویت و کنترل کیفیت هستیم تا تصویری دقیقتر، حرفهایتر و قابل اعتمادتر از آچاره در ذهن مشتریان شکل بگیرد.»
نوشته جشن ۸ سالگی آچاره اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.
آخرین دیدگاهها