۱۲ دوره آموزشی رایگان دیجیتال مارکتینگ با مدرک معتبر

پیشرفت فناوری‌های دیجیتال، هنر بازاریابی را نیز دگرگون کرده است. پلتفرم‌های دیجیتال روز‌به‌روز فرصت‌های جدیدی در اختیار مردم و کسب‌وکارها قرار می‌دهند. در این بسترها روش‌های سنتی بازاریابی کارایی خود را از دست داده و جای خود را به بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) داده‌اند. اگرچه قدم گذاشتن به جهان پیچیده دیجیتال مارکتینگ، به‌ویژه برای افرادی که در این زمینه از دانش کافی برخوردار نیستند، ممکن است اندکی طاقت‌فرسا باشد اما خبر خوب این‌که دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ فراوانی در فضای اینترنت وجود دارد که به هموارکردن مسیر شما در این دنیای دگرگون‌شونده کمک می‌کنند.

ممکن است شما یک کارآفرین باشید که به دنبال پیشرفت کسب‌وکار خود است؛ یا یک بازاریاب حرفه‌ای که در پی ارتقای مهارت‌های خود باشد. حتی شاید یک دیجیتال مارکتر باشید که مشتاق ورود به دنیای تبلیغات آنلاین است؛ در هر صورت، این دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ می‌توانند دانش و ابزارهای ضروری مورد نیاز برای رشد و شکوفایی در عصر دیجیتال را برای شما فراهم کنند. اگر زمان و انرژی خود را در این دوره‌های رایگان سرمایه‌گذاری کنید دانش، مهارت‌ها و مزیت‌های رقابتی ارزشمندی نصیب شما خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که یادگیری یک فرایند پیوسته است. اگرچه دوره‌هایی که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم پایه مستحکمی برای شما فراهم می‌کنند، اما این دانش بدون تجربه عملی و همگام شدن پیوسته با جدیدترین تغییرات بازارها، صنایع و تکنیک‌های بازاریابی چندان سودمند نخواهد بود.

ویژگی‌های دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین

اگر به دنبال مطالعه و ارتقای مهارت‌های شغلی خود باشید، نه تنها می‌توانید در منزل خودتان آموزش ببینید، بلکه می‌توانید گواهینامه‌هایی را کسب کنید که در سراسر جهان اعتبار دارند. دوره‌های آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ معمولا امکانات متنوعی را ارائه می‌دهند که برای بهبود تجربه یادگیری کاربران طراحی شده‌اند. آن‌ها از ابزارها و امکانات متنوعی که در فضای اینترنت وجود دارد مانند چت، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا جدیدترین اطلاعات و آموزش‌ها را برای مصرف‌کنندگان فراهم کنند. 

آموزش الکترونیک (eLearning) یکی از مهم‌ترین پدیده‌های به‌وجودآمده در دنیای نوین است که اندازه بازار آن در سال ۲۰۲۲ معادل ۳۹۹.۳ میلیارد دلار برآورد شده است. در میان دوره‌های آموزشی گوناگون موجود در اینترنت، دیجیتال مارکتینگ یکی از محبوب‌ترین موضوعات است که دانشجویان و کارآفرینان به دنبال یادگیری آن هستند که بتوانند شرایط شغلی خود را بهبود دهند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره‌های آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم.

تنوع در دوره‌ها و گواهینامه‌ها (certificates): طی کردن دوره‌های آموزش عالی سال‌ها زمان می‌برد اما دوره‌های آنلاین دیجیتال مارکتینگ برنامه‌ها و گواهی‌های متنوعی ارائه می‌کنند. هر کدام از این برنامه‌ها مدت‌زمان مختلفی دارند. شما می‌توانید بر اساس نیازمندی و شرایط خود، دوره مناسب را انتخاب کنید. این دوره‌ها جنبه‌های وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند. 

شما علاوه بر یادگیری عمومی دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید دوره‌ای را انتخاب کنید که بر حوزه تخصصی مشخصی که به آن نیاز دارید (مانند شبکه‌های اجتماعی، تحلیل وب و SEO) تمرکز داشته باشد. با دریافت گواهینامه مرتبط با هر دوره، علاوه بر کسب دانش و مهارت‌های موردنیاز، رزومه خود را تقویت و شانس خود را در بازار کار ارتقا می‌دهید.

فضای یادگیری در دسترس: این دوره‌ها اغلب در بستر‌های آنلاین کاربرپسند ارائه می‌شوند که دسترسی به منابع آموزشی، ویدئوها، کتاب‌ها و جزوات را به صورت شبانه‌روزی فراهم می‌کند. این پلتفرم‌ها ممکن است از  تالارهای گفتگو، گروه‌ها، کوئیزها و تکالیف مختلف نیز برخوردار باشند.
آموزش ویدئویی: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آموزش الکترونیک، بهره‌مندی از کنفرانس‌ها و درسنامه‌های ویدئویی است. اغلب این دوره‌ها از مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی تشکیل شده‌اند که توسط اساتید مجرب و متخصص ارائه می‌شوند. این ویدئوها کمک می‌کنند که دانشجویان مباحث را به صورت بصری درک کنند. این ویژگی موجب می‌شود فرایند یادگیری تعاملی‌تر باشد. همچنین در هر زمانی امکان تکرار ویدئوها وجود خواهد داشت.
تکالیف و تمرینات عملی: تثبیت یادگیری به تمرین عملی نیاز دارد و دوره‌های آنلاین معمولاً تکالیف و تمریناتی را به دانشجویان محول می‌کنند تا بتوانند مباحث را به صورت عملی پیاده‌سازی کنند. آن‌ها با دریافت بازخورد می‌توانند از نقاط ضعف خود آگاه شوند. فعالیت‌های عملی فاصله میان مباحث نظری و دنیای واقعی را کمتر می‌کنند. 
مطالعات موردی و مثال‌های واقعی: دوره‌های آنلاین دیجیتال مارکتینگ ممکن است برای تبیین بهتر موضوعات، شرکت‌ها و پروژه‌هایی را مثال بزنند که از پیاده‌سازی استراتژی‌های مختلف بهره برده‌اند. به این صورت دانشجویان می‌توانند کاربردهای عملی مباحث دیجیتال مارکتینگ در سناریوها و صنایع مختلف را درک کنند. این دوره‌ها به‌ویژه دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ نه تنها به لحاظ علمی و افزایش دانش کمک‌کننده هستند بلکه از نظر مالی نیز بار بزرگی را از روی دوش علاقه‌مندان برمی‌دارد. 
یادگیری با سرعت دلخواه: به‌خلاف دوره‌های آموزش عالی، دوره‌های آموزش الکترونیک معمولاً از نظر زمانی منعطف هستند و به دانشجویان اجازه می‌دهند که با توجه به نیازها و شرایط خود، سرعت گذراندن دوره را تنظیم کنند. به این صورت آن‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی شخصی خود را در اولویت قرار دهند.
منابع تکمیلی: این دوره‌ها ممکن است از منابع تکمیلی اضافی مانند کتاب‌های الکترونیکی، قالب‌ها، ابزار و فهرست‌هایی برای مطالعه بیشتر برخوردار باشند. این منابع تجربه یادگیری را ارتقا می‌دهند و مراجع ارزشمندی برای یادگیری بیشتر در آینده در اختیار دانشجویان می‌گذارند. 
مقرون به صرفه: دوره‌های آنلاین آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با آموزش دانشگاهی بسیار کم‌هزینه هستند. بسیاری از آن‌ها آموزشی با همان کیفیت ارائه می‌دهند اما بسیار ارزان‌تر (حتی در مواردی رایگان) تمام می‌شوند. با توجه به مجازی بودن دوره‌ها، هزینه‌های اضافی مانند رفت‌وآمد و خرید کتاب چاپی نیز از میان می‌رود. 
شبکه‌سازی بهتر: دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلفی ارائه می‌شوند. به طور مثال، شما می‌توانید از ایران در یک کلاس آنلاین دیجیتال مارکتینگ در هند شرکت داشته باشید. در این صورت فرصت‌های خوبی برای شبکه‌سازی، آشنا شدن با سایر متخصصان در کشورها و فرهنگ‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد که در آینده به صورت تیمی با آن‌ها کار کنید.
فرصت برابر برای همه: شما ممکن است یک دانشجو، فریلنسر، بلاگر، کارآفرین، صاحب یک کسب‌وکار کوچک و حتی یک خانم خانه‌دار باشید؛ در هر صورت محدودیت‌های مختلفی برای گذراندن دوره‌های آموزش عالی خواهید داشت. به کمک دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ که موارد بسیاری از آنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود، می‌توانید در هر زمان و مکانی که در نظر دارید، آموزش ببینید و مهارت‌های خود را گسترش دهید و به این صورت عملکرد بهتری در بازار کار داشته باشید. 

منبع

ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک دائماً به دنبال راه‌هایی هستند که از بودجه محدود خود بیشترین استفاده را ببرند. ابزارهای رایگان متنوعی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که می‌توانند به حل این مشکل کمک کنند. علاوه بر این، اگر تنها در حال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، چه چیزی بهتر از ابزارهایی رایگان برای تمرین عملی و پیاده‌سازی آموخته‌های خود می‌خواهید؟ با استفاده از این ابزارها، در واقع به نوعی در مسیر آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ گام برمی‌دارید. 

Google Analytics: در دنیای امروز همه کسب‌وکارهای کوچک بهتر است از گوگل آنالیتیکس استفاده کنند. شرکت گوگل ابزاری را طراحی کرده که مستقیماً با محبوب‌ترین موتور جستجوگر جهان کار می‌کند. این ابزار رایگان، فعالیت و تعاملات وب‌سایت شما را رهگیری می‌کند. با استفاده از Google Analytics می‌توانید بفهمید عموم بازدیدکنندگان سایت شما به دنبال چه چیزهایی بوده‌اند. سپس تلاش می‌کنید در آن زمینه‌ها فعالیت بهتری داشته باشید. بسته به این که چه هدفی داشته باشید، در Google Analytics شاخص‌های اندازه‌گیری متنوعی مانند نرخ تبدیل، نرخ پرش و مدت زمان بازدید را در اختیار خواهید داشت. می‌توانید از این داده‌ها برای بهبود تجربه کاربری وب‌سایت خود استفاده کنید.
Google Business Profile: اگرچه نمی‌توان پروفایل تجاری گوگل (که سابق بر این Google My Business نام داشت) را یک «ابزار» به شمار آورد، اما رایگان بوده و بهتر است از اجزای اصلی استراتژی بازاریابی شما باشد. ثبت نام و به‌روزرسانی پروفایل تجاری گوگل می‌تواند عملکرد شما در زمینه SEO را بهبود دهد. حتی می‌توانید از امکانات مختلف آن مانند پست گذاشتن، انتشار تصاویر، پرسش و پاسخ و کسب بازخورد استفاده کنید.
Google Alert: گوگل الرت یک ابزار هشداردهنده است که توسط این شرکت ارائه می‌شود. این ابزار در هر زمانی که نام کسب‌وکار شما در فضای آنلاین ذکر شود با فرستادن ایمیل به شما خبر می‌دهد. حتی می‌توانید این هشدارها را در ارتباط با رقبای خود تنظیم کنید.
Google Trends: گوگل ترندز هم یک ابزار گوگلی دیگر است که در اختیار دارید. با استفاده از این ابزار رایگان می‌توانید از جدیدترین موضوعات ترند شده باخبر شوید و برای تولید محتوای مرتبط با آن‌ها برنامه‌ریزی و مخاطب بیشتری جذب کنید.
Canva: دیجیتال مارکتینگ حوزه‌ای به‌شدت بصری است. مواردی مانند پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و ایمیل‌ها باید گرافیک چشم‌نوازی داشته باشند. اما طراحی گرافیک حرفه‌ای تخصصی است که هر کسب‌وکاری از پس هزینه‌های آن برنمی‌آید. در این زمینه یکی از بهترین ابزارها Canva است که در کنار نسخه پرمیوم، امکانات رایگانی را نیز ارائه می‌کند. امکانات رایگان کانوا نیازهای کسب‌وکارهای کوچک را کاملا برطرف می‌کند. بنابراین فرصت جذابی هست که به عنوان یکی از دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ به آن توجه کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

این وب‌سایت بیش از ۱۰۰ حالت طراحی، هزاران عکس آماده و بیش از ۲۵۰ هزار قالب را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه‌بر امکان سفارشی‌سازی سایز تصاویر برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مختلف، می‌توانید از Canva برای ایجاد اسلایدها، گراف‌ها، پیش‌نویس‌ها و سایر اسناد تجاری استفاده کنید. کنوا همچنین قابلیت کار گروهی را نیز ارائه می‌کند به این معنا که چند نفر می‌توانند هم‌زمان روی یک تصویر کار کنند.

Mailchimp: میل‌چیمپ یکی از پرطرفدارترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ در جهان است که نسخه رایگان هم دارد. با استفاده از Mailchimp می‌توانید تا ۲۰۰۰ دنبال‌کننده را مدیریت کنید. این تعداد برای اغلب کسب‌وکارهای کوچک کافی است. در غیر این صورت، می‌توانید از نسخه پولی آن استفاده کنید. میل‌چیمپ حتی در نسخه رایگان خود این امکان را به شما می‌دهد که مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید، هشتگ بزنید و پرسش‌نامه ارسال کنید. 

همچنین ابزارهای دیگری مانند اتوماسیون یک‌مرحله‌ای و ابزاری برای ویراستاری در اختیار خواهید داشت. ارسال ایمیل تنها قابلیت میل ‌چیمپ نیست و از شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز پشتیبانی می‌کند و با بیش از ۲۵۰ نرم‌افزار دیگر سازگار است. دستیار هوش مصنوعی و تقویم بازاریابی نیز به شما کمک می‌کنند زیرساخت فناوری کسب‌وکار خود را بهبود دهید.

با وجود این ابزارهای رایگان، کسب‌وکارهای کوچک مجبور نیستند برای فعالیت در زمینه بازاریابی دیجیتال بودجه هنگفتی را متحمّل شوند. پس این امکان وجود دارد که با آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ به سرمایه انسانی خود، از این ابزارها استفاده کنند و به اهداف مورد نظرشان برسند. پیشنهاد می‌شود که برای شروع، با Google Analytics شروع کنید و از سایر امکانات رایگان گوگل بهره ببرید. سپس برای طراحی تصاویر مورد نیاز خود از Canva استفاده کنید و به کمک Mailchimp ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود را با یکدیگر هماهنگ کنید.

منبع

دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ هاب‌اسپات 

هاب‌اسپات (HubSpot) یک شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای بازاریابی است که در سال ۲۰۰۶ در MIT تأسیس شد. این شرکت پلتفرمی را برای مدیریت و آموزش کاربران و مشتریان به وجود آورده است و انواع نیازهای نرم‌افزاری، یکپارچه‌سازی و منابع گوناگون مورد نیاز برای بازاریابی، فروش، مدیریت محتوا و خدمات مشتریان را فراهم می‌کند. علاوه بر توسعه نرم‌افزارها و ارائه خدمات تخصصی بازاریابی و خدمات مشتریان، مطالب آموزشی تخصصی گسترده‌ای را به رایگان در وب‌سایت خود ارائه می‌کند. با مراجعه به وب‌سایت HubSpot.com به ده‌ها دوره رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ دسترسی خواهید داشت که پس از گذراندن هر کدام، گواهینامه معتبر آن را دریافت خواهید کرد. این دوره‌ها به صورت عمومی و تخصصی وجود دارند و برای استفاده از آن‌ها تنها به یک ایمیل احتیاج دارید.

در ادامه به تعدادی از دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ هاب‌اسپات اشاره می‌کنیم.

Digital Marketing Training: این دوره، یک برنامه جامع آموزشی است که مهارت‌های موردنیاز برای فعالیت تجاری در فضای آنلاین را به کاربران آموزش می‌دهد. با گذراندن این دوره، از توسعه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ درون‌گرا (inbound-first) و انسان‌محور تا تولید محتوای مفید که برای کاربران و موتورهای جستجوگر جذابیت داشته باشد؛ هر آن‌چه را که به رشد حرفه‌ای شما کمک کند، یاد خواهید گرفت. پس از گذراندن این دوره می‌توانید گواهینامه معتبر آن را دریافت و رزومه خود را تقویت کنید.
YouTube Training: یوتیوب پس از گوگل دومین موتور جستجوگر، دومین وب‌سایت پربازدید و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی اشتراک گذاری ویدئو در جهان است. کاربران بی‌شماری تنها با تولید و اشتراک‌گذاری ویدئو در این پلتفرم درآمدزایی می‌کنند. علاوه‌ بر این، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ بسیاری از این فضا برای معرفی کالاها و خدمات خود بهره می‌برند. کاربران به کمک این دوره که توسط اینفلوئنسرها و متخصصان یوتیوب طراحی شده، می‌توانند با تولید ویدئوهای مناسب، ارتقای SEO و افزایش تعداد مشترکین و بازدیدکنندگان، در دومین موتور جستجوگر بزرگ جهان به جذب مخاطب و ارتقای برند خود بپردازند. همچنین در مورد درآمدزایی مستقیم از یوتیوب (به وسیله معرفی و تبلیغات) مطالب ارزشمندی خواهید آموخت.
Digital Advertising Certification Course: با گذراندن دوره تبلیغات دیجیتال هاب‌اسپات قدرت تبلیغات مؤثر اینترنتی در دستان شما خواهد بود. با کسب گواهینامه رایگان این دوره خواهید آموخت چطور استراتژی کمپین رسانه‌ای خود را طراحی کنید، مخاطب هدف خود را بشناسید، نرخ تبدیل لینک‌های خود را بهینه کنید و تبلیغات دیجیتالی جذابی را طراحی کنید. 

منبع

دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ گوگل

یکی از مشهورترین نام‌ها در صنعت دیجیتال مارکتینگ، گوگل است. این شرکت علاوه‌بر مدیریت بزرگ‌ترین موتور جستجوگر در جهان، ابزارهای متنوعی را در اختیار کسب‌وکارها و بازاریابان دیجیتال قرار داده است. جای تعجبی ندارد که این غول فناوری، دوره‌های آموزشی رایگان دیجیتال مارکتینگ را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد. گواهینامه گوگل یکی از معتبرترین certificate هایی است که یک دیجیتال مارکتر می‌تواند دریافت کند و دانش و مهارت خود را به رخ کارفرمایان و رقبا بکشد. این شرکت دوره‌های خود را از طریق کانال‌های گوناگونی ارائه می‌دهد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

Google Digital Garage: «گاراژ دیجیتال گوگل» یک پلتفرم آموزشی است که بیش از ۱۵۰ دوره آموزشی رایگان در زمینه مهارت‌های دیجیتال ارائه می‌کند. بیش از ۲۰ مورد از این دوره‌ها توسط گوگل طراحی شده‌اند. دوره Fundamentals of Digital Marketing یک برنامه متشکل از ۲۶ حوزه مختلف است که به صورت ویدئویی ارائه می‌شوند. اگرچه می‌توانید پس از گذراندن هرکدام از این بخش‌ها به صورت مجزا مدرک یا نشان گذراندن آن را دریافت کنید، اما پس از گذراندن تمام دوره می‌توانید گواهینامه رایگان آن را دریافت کنید.
Google Analytics Academy: آکادمی گوگل آنالتیکس ۶ دوره آموزشی درمورد Google Analytics، Google Data Studio و Google Tag Manager فراهم کرده است. هرکدام از این دوره‌ها از مجموعه‌ای از ویدئوها و آزمون‌ها تشکیل شده‌اند. در صورت کسب حداقل ۸۰ درصد از نمره هر آزمون می‌توانید گواهینامه رایگان آن را دریافت کنید. این گواهینامه‌ها به صورت خودکار در پروفایل کاربری شما ثبت می‌شوند که می‌توانید آن را در رزومه لینکدین خود به اشتراک بگذارید.
Google Skillshop: یکی دیگر از منابع دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ گوگل است. این پلتفرم بر محصولات و خدمات این شرکت (شامل Google Ads، Google Analytics، Google Marketing Platform و…) تمرکز دارد. این دوره‌ها دانش عمیق و تجربه عملی ارزشمندی را در زمینه ابزارهای بازاریابی گوگل در اختیار کاربران می‌گذارند.

منبع

دوره‌های آنلاین آموزش دیجیتال مارکتینگ Alison

الیسون یک شرکت آموزش الکترونیک ایرلندی است که دوره‌های آموزشی عالی متنوعی را ارائه می‌کند. این پلتفرم با بیش از ۶ میلیون فارغ‌التحصیل یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های گواهی‌دهنده به‌شمار می‌رود. الیسون به دانشجویان خود در رشته‌ها و موضوعات مختلف، دیپلم و گواهینامه‌های معتبری را نیز اعطا می‌کند. 

این شرکت دوره‌های رایگان مختلفی را در زمینه آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌کند که بخش‌های مختلف این موضوع را پوشش می‌دهند. دوره‌های جامع دیجیتال مارکتینگ Alison از تسلط بر Google Ads تا بهره‌وری از شبکه‌های اجتماعی و درآمدزایی از یوتیوب را پوشش می‌دهند. 

استفاده و اتمام تمام این دوره‌ها رایگان است و در صورت کسب نمره حداقل ۸۰ درصد، گواهینامه و دیپلم به رایگان صادر می‌شوند، اما برای دسترسی به نسخه دیجیتال رسمی و یا نسخه فیزیکی باید هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ الیسون را معرفی می‌کنیم.

Tourism – Marketing and Promotion: در دوره بازاریابی توریسم، بایدها و نبایدهای توسعه یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی توریستی آموزش داده می‌شود. در این دوره یاد می‌گیرید چطور مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و فرآیند سفارش آن‌ها را درک کنید. استراتژی‌های مؤثر تبلیغاتی کلید رشد کسب‌وکارهای توریسم‌محور هستند و پیاده‌سازی اصول دیجیتال مارکتینگ در صنعت توریسم می‌تواند کسب‌وکار شما را رونق دهد.
Sports Marketing Fundamentals: در سراسر جهان میلیون‌ها نفر رویدادهایی مانند مسابقات المپیک و جام جهانی FIFA را دنبال می‌کنند. رویدادهایی مانند این، بستر ارزشمندی برای شرکت‌ها و برندهای ورزشی هستند که کالاها و خدمات خود را به معرض نمایش بگذارند. در دوره رایگان اصول بازاریابی ورزشی، صنعت ورزش و تکنیک‌های ویژه برندسازی ورزشی آموزش داده می‌شود. 
Digital Marketing and CRM for Increased Sales: به گزارش محققان، امروزه ۶۴.۴ درصد از مردم جهان از اینترنت استفاده می‌کنند. این دوره آموزشی اصول اولیه و مهارت‌های بنیادین تبلیغات آنلاین را آموزش می‌دهد. به کمک آن می‌توانید بخش‌های مختلف بازار، نقش دیجیتال مارکتینگ در افزایش فروش و اصول اخلاقی تبلیغات را بشناسید و سپس به انواع سیستم‌های مدیریت مشتریان بپردازید. 

منبع

دوره‌های آموزشی رایگان  LinkedIn

بازار دیجیتال مارکتینگ فرصت بزرگی برای اشتغال است. به گزارش لینکد‌این در سال ۲۰۲۰ تعداد مشاغل دیجیتال مارکتینگ ثبت شده در این پلتفرم به ۱.۶ رسیده بود. براساس نمودارهای اقتصادی LinkedIn، دیجیتال مارکتینگ یکی از ۱۰ شغلی است که بیشترین تعداد تقاضا را از طرف کارفرمایان دارد. دیجیتال مارکتینگ در سال‌های اخیر رشد مداومی داشته و بهترین ویژگی آن این است که تمام مهارت‌های مورد نیاز برای آن را می‌توانید به صورت آنلاین کسب کنید. به این صورت که با استفاده از دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ ضمن یادگیری مهارت‌ها، بدون صرف هزینه می‌توانید زمینه درآمدزایی را برای خود فراهم کنید. 

یکی از خدمات آموزشی سایت LinkedIn، پیشنهاد مسیرهای آموزشی (Learning Path) برای مشاغل گوناگون است. لینکد‌ین با ارائه این خدمت مجموعه‌ای از ویدئوها و دوره‌های آموزشی را به کاربران پیشنهاد می‌کند که بدون سردرگمی، دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای مشاغل مختلف را بشناسند. مسیر آموزشی دیجیتال مارکتینگ ‌(the digital marketing learning path) برای افرادی طراحی شده که به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند. لینکد‌ین در این برنامه به شما دوره‌های مختلفی را ارائه می‌کند که بتوانید از مهارت‌های تحلیلی و تاکتیکی خود برای رشد و توسعه فرصت‌های تجاری جدید استفاده کنید. تعدادی از مهم‌ترین دوره‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ LinkedIn عبارت‌ هستند از:

Online Marketing Foundations: در این دوره Brad Batesole به شما آموزش می‌دهد چطور کسب‌وکار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید و یک استراتژی بازاریابی آنلاین مؤثر را هدف بگیرید تا بتوانید مشتریان احتمالی را در فضای اینترنت به کسب‌وکار خود جذب کنید.

Google Analytics Essential Training: در دوره مقدماتی Google Analytics، یاد می‌گیرید چطور برای ارزیابی عملکرد وب‌سایت خود از Google Analytics استفاده کنید و از بازدیدها و اهداف بازاریابی خود گزارش‌گیری کنید.

SEO Foundations: در این دوره با بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و مهارت‌هایی مانند برنامه‌ریزی کلیدواژه‌ها، لینک‌سازی و SEO ویژه ای‌کامرس آشنا خواهید شد.  

منبع

دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ  edX

اگر در مورد آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ جست‌وجو کرده باشید، احتمالا با نام edX مواجه شده‌اید. ادکس یک پلتفرم ارائه‌دهنده منابع آموزش دیجیتال است که در سال ۲۰۱۲ توسط دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی راه‌اندازی شد. این پلتفرم با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر سراسر جهان دوره‌های آموزشی متنوعی را ارائه می‌کند که به‌جز موارد پیشرفته، رایگان هستند. کاربران می‌توانند در دو حالت پولی و رایگان در edX ثبت‌نام کنند. کاربران در حالت رایگان قادر به ارائه آزمون و دریافت گواهینامه‌ها نخواهند بود اما می‌توانند از منابع آموزشی استفاده کنند. 

در زمینه آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ دوره‌های متعددی در edX وجود دارد که توسط مشهورترین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در جهان ایجاد شده‌اند. در ادامه مطلب، به تعدادی از این دوره‌های رایگان اشاره می‌کنیم.

EdinburghX: Digital Marketing Strategy: یک دوره آموزش استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که توسط دانشگاه ادینبرو ارائه می‌شود. در این دوره با قابلیت‌های دیجیتال مارکتینگ در شناسایی فرصت‌ها،‌ جامعه هدف و کمینه کردن ریسک آشنا می‌شوید. با مطالعه موردی کسب‌وکارهای مختلف درباره کاربرد استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در دنیای واقعی اطلاعات مهمی را کسب خواهید کرد. 
USMx: Fundamentals of Digital Marketing: دانشگاه مریلند این دوره را برای آموزش مبانی دیجیتال مارکتینگ طراحی کرده است. در این دوره ۴ هفته‌ای با اقتصاد دیجیتال آشنا خواهید شد و دانش ضروری برای موفقیت در ای‌کامرس و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را کسب خواهید کرد. این دوره موضوعات مختلفی را پیرامون دیجیتال مارکتینگ شرح می‌دهد و برای تبیین بهتر مسائل از مطالعات موردی دنیای واقعی استفاده می‌کند. 
IIMBx: Customer Relationship Management: انستیتو مدیریت بانگالور هند دوره‌ای ۶ هفته‌ای را تدارک دیده که هدف آن آموزش نحوه توسعه یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) است. دانش مدیریت ارتباط با مشتریان به کمک به‌کارگیری استراتژی‌ها، فرایندها و فناوری‌های گوناگون به جذب و نگهداری مشتریان کمک می‌کند. در این دوره یاد می‌گیرید چطور در زمینه ارتباط با مشتریان، دید کوتاه‌مدت خود را به فرآیندی بلندمدت تبدیل کنید و درک بهتری از مزیت‌های ارتباط با مشتریان داشته باشید.

منبع

دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ  Coursera

کورسرا نیز مانند edX یکی از مشهورترین منابع آموزش الکترونیک در جهان است. دوره‌های موجود در این پلتفرم نیز توسط دانشگاه‌ها، سازمان‌ها مؤسسات آموزشی معتبر بین‌المللی تهیه شده‌اند. اغلب این دوره‌ها برای بازبینی و آموزش رایگان هستند اما در صورت تمایل به صدور گواهینامه‌های مربوطه باید هزینه پرداخت کنید. البته کورسرا قابلیت کمک مالی (Financial Aid) را نیز ارائه می‌کند که در صورت تأیید می‌توانید گواهینامه رایگان دریافت کنید.

دیجیتال مارکتینگ یکی از محبوب‌ترین موضوعات آموزشی در کورسرا است و دوره‌های متعددی در آن زمینه وجود دارد. چند نمونه از پرطرفدارترین دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ Coursera عبارت هستند از:

Google Digital Marketing & E-commerce Professional Certificate: دوره آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ گوگل می‌تواند مسیر شغلی شما را در بازار دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک شکل دهد. این شرکت مدعی است ۷۵ درصد از دریافت‌کنندگان این گواهینامه تنها ۶ ماه پس از اتمام دوره، به مزیت‌های شغلی جدید (مانند استخدام، ارتقای شغلی و افزایش حقوق) دست پیدا کرده‌اند. این دوره در سطح مقدماتی برگزار می‌شود و با سرعت ۱۰ ساعت در هفته، ۶ ماه به طول می‌انجامد. همانند سایر دوره‌های آموزشی گوگل می‌توانید گواهی کسب این دوره را در رزومه لینکد‌ین خود به اشتراک بگذارید.

The Strategy of Content Marketing: دانشگاه دیویس کالیفرنیا با همکاری شرکت بازاریابی محتوایی Copyblogger دوره‌ای را با عنوان استراتژی بازاریابی محتوا ارائه کرده است که گذراندن آن تقریبا به ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد. سطح این دوره متوسط است و به تجربه قبلی نیازی ندارد. شما در این دوره با مهم‌ترین استراتژی‌های سودآوری از جذب مشتریان آشنا خواهید شد. 
Meta Social Media Marketing Professional Certificate: شرکت Meta نیز با در اختیار داشتن شبکه‌های اجتماعی بزرگی همچون فیسبوک و اینستاگرام، یکی از غول‌های بازاریابی دیجیتال به‌شمار می‌رود. دوره بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که توسط این شرکت ارائه شده است، از ۶ مجموعه دوره مخصوص افراد مبتدی تشکیل شده است و شما را به مهارت‌های مورد نیاز برای حضور کسب‌وکار خود در دنیای دیجیتال شبکه‌های اجتماعی مجهز می‌کند. 

منبع

دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام  Facebook Blueprint

شرکت فیسبوک که اکنون به Meta تغییر نام داده است، در سال ۲۰۱۵ از طرحی به نام Facebook Blueprint رونمایی کرد. امروزه این طرح نیز به Meta Blueprints تغییر نام داده است و از مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی برای فعالیت تجاری در پلتفرم‌های شرکت متا (شامل واتس‌اپ و شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام) تشکیل شده است. 

این شرکت در دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ خود، کاربران را با زیر و بم فعالیت تجاری در بستر این پلتفرم‌ها آشنا می‌کند. در حال حاضر می‌توان Meta Blueprint را به دو بخش آموزش و کسب گواهی تقسیم کرد. کاربران می‌توانند به صورت رایگان در این دوره‌ها آموزش ببینند اما برای شرکت در آزمون‌های مربوطه و دریافت گواهینامه رسمی، از آنان هزینه دریافت می‌شود. 

متا گواهینامه‌های بلوپرینت را به ۷ دسته تقسیم کرده است که برای کسب هر کدام، مسیر مشخصی را برای مطالعه پیشنهاد داده است. این گواهینامه‌ها عبارت‌ هستند از:

Digital Marketing Associate: گواهی دستیار دیجیتال مارکتینگ
Marketing Science Professional: کارشناس علم بازاریابی
Creative Strategy Professional: کارشناس استراتژی خلاقانه
Media Buying Professional: کارشناس خرید رسانه
Media Planning Professional: کارشناس برنامه‌ریزی رسانه
Meta Spark Creator: کارشناس Meta Spark Studio
Community Manager: مدیر دانش اجتماعی

منبع

دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ  Udemy

مارکت‌پلیس آموزش الکترونیک Udemy با ۶۲ میلیون کاربر و بیش از ۲۱۳ هزار دوره آموزشی، یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های آموزش دیجیتال در جهان است. در بستر Udemy دوره‌های آموزشی متنوعی برای آموزش دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که متأسفانه تعداد اندکی از آن‌ها رایگان هستند. مهم‌ترین دوره رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ در این پلتفرم Free Digital Marketing Basics Course نام دارد. 

دانشجویان در این دوره ویدئویی ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای با مفاهیم و اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ عملی، برندسازی شخصی، آموزش عملی طراحی صفحات فرود، ایمیل مارکتینگ و ابزارهای متنوع آشنا می‌شوند که می‌تواند مقدمه خوبی بر آموزش حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ باشد.

دوره‌های پولی موجود در این وب‌سایت قیمت‌های متنوعی دارند که در صورت وجود تخفیف می‌توانید با پرداخت حدود ۱۰ الی ۱۵ دلار در هر کدام از این دوره‌ها شرکت کنید. 

منبع

دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام Later

وب‌سایت Later.com یک پلتفرم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وارائه‌دهنده یکی از قوی‌ترین ابزارهای برنامه‌ریزی زمانی شبکه‌های اجتماعی مختلف است. افراد و کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از ابزارهای موجود در این پلتفرم در زمان خود صرفه‌جویی و پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود را بهینه‌سازی کنند و از این طریق کاربران را به تعامل بیشتر ترغیب کنند.  

این وب‌سایت علاوه بر ارائه خدمات بالا، مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی رایگان و پولی برای فعالیت در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی مطرح را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران پس از گذراندن این دوره‌ها می‌توانند گواهینامه مربوطه را نیز دریافت کنند. در حال حاضر سه دوره آموزشی رایگان در مورد اینستاگرام در Later موجود است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

How to Use Instagram Stories for Business: به ادعای Later این دوره تنها آموزشی است که در مورد استوری‌های اینستاگرام به آن نیاز خواهید داشت. در این دوره یاد می‌گیرید چطور کسب‌وکار خود را به کمک استوری‌های اینستاگرام گسترش دهید. این دوره شامل سه ویدیو با موضوعات قدرت استوری‌های اینستاگرام برای برندها، چگونه برای استوری‌های اینستاگرامی یک استراتژی طراحی کنیم و بهترین روش‌های ایجاد و اشتراک‌گذاری استوری‌های اینستاگرام می‌شود.

How to Create an Instagram Content Plan & Strategy: در صورت ثبت نام در دوره استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، ۶ درسنامه ویدئویی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به شما کمک می‌کند با برنامه‌ریزی بی‌سابقه‌ای در اینستاگرام فعالیت کنید. با گذراندن این دوره با موضوعات زیر آشنا می‌شوید:

تبدیل ایده‌های محتوایی به محتوای اینستاگرامی تأثیرگذار
اصول ارتباط با مخاطبان اینستاگرام و نحوه پیداکردن مشتریان مناسب
نحوه ارائه ایده‌های خود به شرکای احتمالی
بهترین راه‌های موجود برای ایجاد هویت بصری

How to Write Engaging Instagram Captions: در کارگاه کپشن‌نویسی اینستاگرام یاد می‌گیرید چطور برای محتوای اینستاگرامی خود بهترین عنوان‌های موجود را انتخاب کنید که هم بیانگر هویت برند شما باشد و هم مخاطبان را به تعامل ترغیب کند. این دوره از دو بخش تشکیل می‌شود. در درس اول با اهمیت کپشن نویسی و انواع آن آشنا خواهید شد. در بخش دوم یاد می‌گیرید چطور صدای برند خود را با کپشن‌های گیرا و جذاب به گوش مخاطبان برسانید و SEO شبکه اجتماعی خود را بهینه‌سازی کنید.

منبع

وب‌سایت آموزشی  FutureLearn

فیوچر لرن یک وب‌سایت واقع در بریتانیا است که دوره‌های آنلاین آموزشی متنوعی را فراهم می‌کند که توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر جهان طراحی شده‌اند. عملکرد این وب‌سایت را می‌توان با edX و Coursera مقایسه کرد. این وب‌سایت با بیش از ۱۷ میلیون دانشجو و بیش از ۲ هزار دوره آموزشی آنلاین یکی از پرطرفدارترین وب‌سایت‌های آموزش الکترونیک است. در حال حاضر در FutureLearn بیش از ۶۰ دوره آموزشی در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که تعداد اندکی از آن‌ها رایگان هستند. در ادامه به تعدادی از این دوره‌ها اشاره می‌کنیم.

Digital Skills: Digital Marketing: یکی از دوره‌های رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ است. در این دوره به دانشجویان در مورد استراتژی‌های بازاریابی و نقش آن‌ها در توسعه کسب‌وکار آموزش داده می‌شود. همچنین در این دوره درباره تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ و نحوه یکپارچه‌سازی استراتژی‌های مختلف نیز آموزش می‌بینید. 
Digital Skills: Social Media: اهمیت نقش شبکه‌های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ موجب شده فیوچر لرن یکی از دوره‌های رایگان خود را به این موضوع اختصاص دهد. این دوره به دانشجویان آموزش می‌دهد که چطور از شبکه‌های اجتماعی به صورت مؤثر استفاده کنند تا کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

منبع

 دوره آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ به صورت ویدئویی  Canva

در ادامه معرفی دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ، مجدد سری به کنوا می‌زنیم؛ پیش‌تر در این مطلب از وب‌سایت Canva به‌عنوان یک ابزار قدرتمند و کم‌نظیر در طراحی دیجیتالی گرافیک نام برده شد. این وب‌سایت علاوه بر ارائه ابزارهایی مفید برای طراحی آنلاین و تولید محتوای گرافیکی، منابع آموزشی گسترده‌ای نیز ارائه کرده است تا کاربران بتوانند به بهترین شکل از امکانات این پلتفرم استفاده کنند. کنوا علاوه بر انتشار مطالب آموزشی گوناگون در زمینه بازاریابی و طراحی دیجیتالی، دوره‌های آموزشی ویدئویی گوناگونی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه به پرطرفدارترین این دوره‌ها اشاره می‌کنیم. 

Graphic Design Basics: در این دوره اساتید و هنرمندان مطرح مدرسه طراحی کانوا اصول اولیه طراحی را آموزش می‌دهند. در این آموزش مقدماتی درمورد معنای طراحی و اهمیت آن یاد می‌گیرید و متوجه می‌شوید که چطور هر کسی می‌تواند مانند یک طراح فکر کند. 

Social media mastery: این دوره ویدئویی به استفاده تخصصی از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد. در این دوره با مفاهیم کلی شبکه اجتماعی، ارزش جوامع آنلاین و هدف نهایی شبکه‌های اجتماعی آشنا خواهید شد.

دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ که در وب‌سایت کنوا موجود است، اگرچه مختصر و مفید هستند اما بعید است بتوانید تنها با تکیه بر آن‌ها به طراحی در Canva مسلط شوید. منابع و دوره‌های آموزشی مختلفی در وب‌سایت‌های معرفی شده در این مطلب وجود دارند که می‌توانند بینش عمیق‌تری را برای شما فراهم کنند.  

منبع

دوره‌های رایگان ویدئویی Skillshare

اگر در سال‌های اخیر به‌طور مستمر از ویدئوهای آموزشی یوتیوب استفاده کرده باشید، احتمالا تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه شما از اسکیل‌شر به عنوان بستری جایگزین برای ویدئوهای آموزشی یاد کرده‌اند. وب‌سایت و اپلیکیشن Skillshare جامعه‌ای آنلاین متشکل از تولیدکنندگان ویدئوهای آموزشی است که بسیاری از آن‌ها در یوتیوب فعالیت داشته‌اند. اسکیل‌شر یک پلتفرم تخصصی برای اشتراک‌گذاری ویدئوهای آموزشی است که همه می‌توانند به صورت رایگان در آن عضو شوند. اگرچه اغلب دوره‌های آموزشی اسکیل‌شر در حالت پرمیوم در دسترس هستند، اما دوره‌های رایگان این پلتفرم نیز کم نیستند. در هنگام ثبت نام در این سایت یک دوره آزمایشی ۷ روزه به شما ارائه می‌شود اما این مدت زمان در صورت برخورداری از کد تخفیف ممکن است تا سه ماه نیز افزایش یابد. پرطرفدارترین دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ در اسکیل‌شر عبارت هستند از:

Google Ads for Beginners 2023 – Step By Step Process: یک دوره آموزشی گام‌به‌گام برای بهره‌گیری از تبلیغات گوگل است. در این دوره علاوه بر بیان مباحث تئوری، به کارگیری نکات آموزش داده شده را به صورت عملی مشاهده خواهید کرد. در این کلاس ویدئویی اولین تبلیغات گوگل خود را تنظیم خواهید کرد، با اهمیت کلیدواژه‌ها، رهگیری تبدیل و طراحی استراتژی تبلیغاتی آشنا خواهید شد.

Digital Marketing Strategy: Profitable Sales Funnel Fundamentals: این دوره آموزشی طی ۲۲ ویدئو سه روش اصلی استفاده از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی خواهد کرد. در ادامه با مباحثی مانند شناسایی مخاطبان هدف و نحوه برقراری ارتباط، مفهوم قیف فروش و اهمیت آن، نحوه هم‌گام شدن با طرز فکر مشتریان، استفاده از شاخص‌های مختلف اندازه‌گیری برای افزایش بهره‌وری استراتژی بازاریابی و… آشنا خواهید شد که می‌تواند به ارتقای فروش کسب‌وکار شما کمک کند.

Instagram for Business: این دوره نسبتا کوتاه در ۱۳ قسمت شما را با نقش بالقوه اینستاگرام در توسعه کسب‌وکار شما آشنا می‌کند. کارآفرینان، بلاگرها، تولیدکنندگان و اعضای تیم بازاریابی می‌توانند به کمک این دوره از اینستاگرام به‌عنوان ابزاری برای سناریوسازی و قصه‌گویی استفاده کنند تا تصویر برند خود را در ذهن مخاطبان جای دهند. 

منبع

دوره‌های آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ آکادمی  WordStream

شرکت WordStream یک آژانس خدماتی است که در زمینه تبلیغات کلیکی (PPC) تخصص دارد. این شرکت خدمات جامعی از مدیریت کمپین گرفته تا نرم‌افزاری همه‌کاره برای طراحی و اجرای تبلیغات کلیکی فراهم می‌کند. علاوه بر این، آکادمی ورداستریم با نام PPC University مجموعه‌ای از دوره‌های آنلاین ورداستریم را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است. این دوره متنی از ۵ بخش مختلف تشکیل می‌شود و از مباحث مقدماتی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد:

PPC 101: مقدمات تبلیغات در جستجوگر مانند کلیدواژه‌ها، امتیاز کیفی و شاخص‌های اندازه‌گیری عملکرد
PPC 102: مباحث پیشرفته‌تر  مانند استراتژی قیمت‌دهی، کلیدواژه‌های منفی و مدیریت بودجه
Advanced PPC: بیشینه سازی عملکرد با استفاده از روش‌های پیشرفته تبلیغات کلیکی
Social Ads 101: مقدمات تبلیغات اجتماعی و نکات ویژه هر پلتفرم
Facebook Ads: آموزش گام به گام طراحی و راه‌اندازی اولین کمپین تبلیغاتی فیسبوکی، شناختن انواع کمپین‌ها، بهینه‌سازی محتوا و…

منبع

 

کلام آخر

در دنیای امروزی، صنعت دیجیتال مارکتینگ منابع و ابزارهای گران‌بهایی را به صورت رایگان در اختیار کاربران اینترنت قرار داده است. آن‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از این فرصت‌های ارزشمند، علم و دانش مربوط به دیجیتال مارکتینگ را بیاموزند و قدم به بازار پرجنب‌و‌جوش این حوزه گسترده بگذارند. ما در این مطلب به مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ، ابزارها و منابع آموزشی رایگان در این زمینه اشاره کردیم. با بهره‌گیری از منابع و دوره‌های آنلاین هر شخصی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند با تحقیق و آگاهی کافی در این مسیر گام بردارد. 

بنابر توضیحاتی که ارائه شد، فرصت‌های زیادی برای آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ در اختیار کاربران، شرکت‌ها و کسب‌وکارها قرار دارد. 

به خاطر داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ دنیایی است که روزبه‌روز دچار تغییر و تحول می‌شود. برای کسب موفقیت در این زمینه نیاز دارید که همواره دانش و اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید، با جوامع مختلفی از متخصصان همکاری کنید و به دنبال کسب تجربه‌های جدید باشید.

پس اگر قصد ورود به این فضا را دارید، از همین امروز سفر خود را آغاز کنید. تجربه، دانش و مهارت‌هایی که به مرور کسب می‌کنید شما را در مسیر پرپیچ‌و‌خم فناوری همراهی خواهند کرد. 

نوشته ۱۲ دوره آموزشی رایگان دیجیتال مارکتینگ با مدرک معتبر اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy