۱۰ شهر زیبای جهان که قبل از مرگ باید ببینید

همه افراد علاقه‌مند به جهانگردی آرزو دارند که قبل از مرگ خود حداقل برای یک‌بار هم که شده به شهرهای زیبا و معروف جهان سفر کنند و تجربه‌های جدیدی به‌دست بیاورند. زیباترین شهرهای جهان دارای حال‌وهوای خاصی هستند و گشت‌وگذار در جاهای دیدنی آن‌ها خاطرات منحصربه‌فرد و متفاوتی را در ذهن انسان باقی می‌گذارد. اگر شما هم جزو همین افراد هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید؛ زیرا قصد داریم ۱۰ شهر زیبای جهان را به شما معرفی کنیم.

معرفی ده مورد از شهرهای زیبای جهان

قبل از اینکه ده مورد از زیباترین شهرهای جهان را معرفی کنیم، به این نکته توجه داشته باشید که تعداد این شهرها بسیار بیشتر از ده مورد است؛ اما شهرهایی که در این مطلب با آن‌ها آشنا خواهید شد، واقعا ارزشش را دارند که برای دیدنشان زمان و هزینه صرف کنید. این شهرها عبارتند از:

شهر زیبای پاریس در فرانسه

پاریس پایتخت کشور فرانسه که به شهر هنر و مرکز مد‌ و فشن نیز معروف است، یکی از ده شهر زیبای جهان به‌شمار می‌رود‌. هر سال هزاران گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از جاهای دیدنی این شهر شامل برج ایفل، خیابان شانزلیزه، موزه لوور، طاق پیروزی و غیره به فرانسه سفر می‌کنند. این شهر پر از کافه‌های کلاسیک، رستوران‌های چندستاره‌، بوتیک‌ها و گالری‌های معروف است. قدم زدن روی سنگ‌فرش‌های پاریس هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

شهر زیبای ریودوژانیرو در برزیل

یکی دیگر از شهرهای زیبای جهان شهر ریودوژانیرو پایتخت برزیل است. مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر که توجه بسیاری از جهانگردان مسیحی را به خود جلب کرده، مجسمه کریستو ردنتور یا مسیح نجات‌دهنده است‌‌. جالب است بدانید که این مجسمه در فهرست عجایب جدید هفتگانه جهان قرار دارد. از دیگر جاهای دیدنی شهر ریودوژانیرو می‌توان به قله شوگر لوف، ساحل کوپاکابانا، ایپانما، پارک ملی تیجوکا و غیره اشاره کرد.

شهر زیبای رم در ایتالیا

شهر رم پایتخت تاریخی ایتالیا یکی دیگر از شهرهای زیبایی است که قبل از مرگ حتما باید به آن سفر کرد. به این شهر لقب بزرگ‌ترین موزه تاریخی تمدن اروپا را نیز داده‌اند. چیزی که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، معماری کهن و موزه‌های هنری رم است. برخی از جاهای دیدنی مهم این شهر عبارت‌اند از: کاخ دوریا پامفیلی، سردابه‌های پریسیلا، گالری بورگز، سالن آمفی تئاتر، کلیسای باسیلیکای سنت استفان، باغ نارنجی آکا پارکو ساکلو و غیره.

شهر زیبای پکن در چین

یکی از شلوغ‌ترین شهرهای زیبای جهان، شهر زیبای پکن پایتخت کشور چین است‌. یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان یعنی دیوار بزرگ چین در این شهر قرار دارد. این دیوار به‌عنوان طولانی‌ترین سازه دفاعی دنیا شناخته می‌شود. علاوه بر دیوار چین، آثار باستانی جذاب و منحصربه‌فرد زیادی در پکن وجود دارد.

شهر زیبای استانبول در ترکیه

شهر استانبول که به آن شهر دوهزار مسجد هم گفته می‌شود، پایتخت ترکیه نیست؛ اما یکی از شهرهای زیبای جهان محسوب می‌شود که دو قاره اروپا و آسیا را به هم متصل کرده است. از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول می‌توان کاخ توپکاپی، برج گالاتا، آب‌انبار باسیلیکا، پارک فنر باغچه، مسجد سلیمانیه، کلیسای چورا، کاخ دلما باغچه، قلعه­ یدیکوله، حمام خرم‌سلطان و غیره را نام برد.

شهر زیبای آمستردام در هلند

شهر آمستردام پایتخت هلند مملو از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان است و به‌عنوان یکی دیگر از شهرهای دیدنی و زیبای جهان شناخته می‌شود. بازدید از این شهر برای علاقه‌مندان به هنر یک فرصت استثنایی است. کلیسای غربی، کلیسای دِ اود کرک، عبادتگاه سیناگوگ پرتغالی، کانال بلت، کاخ سلطنتی، وندلا پارک، کانال جردان، کانال پرنسس، محله بیگیونف، نمایشگاه دنیای بدن، سالن تئاتر پته توچینسکی، باغ گیاه‌شناسی د هورتوس بونیکاس و غیره از خاص‌ترین جاهای دیدنی آمستردام به‌شمار می‌روند.

شهر زیبای لندن در انگلستان

یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای زیبای جهان، شهر لندن پایتخت کشور انگلستان است. وجود ساختمان‌های قدیمی و قلعه‌های باستانی این شهر را به یکی از مهم‌ترین شهر‌های گردشگری در سطح دنیا تبدیل کرده است. لندن به شهر باران هم معروف است و گردشگران همواره باید چتر به‌همراه داشته باشند. تعدادی از جاهای دیدنی لندن عبارت‌اند از: موزه‌ ویکتوریا و آلبرت، کاخ باکینگهام،‌ ایستگاه کینگزکراس، میدان لِستر، خیابان آکسفورد، آکادمی بریکستون، رودخانه تیِمز، خیابان الکتریک، شهرک شُردیچ، محله چینی‌ها و غیره.

شهر زیبای بانکوک در تایلند

بانکوک یکی از زیباترین شهرهای جهان واقع در قاره آسیا و پایتخت کشور تایلند است. هر سال گردشگران بسیار زیادی به این شهر سفر می‌کنند. هزینه سفر به بانکوک بسیار ارزان‌تر از شهرهای دیگر است‌. از جاذبه های گردشگری مهم این شهر می‌توان به مواردی مانند معبد وات پراکائو، شهربازی دریم ورلد، پارک لومپینی، عمارت ویمانمک، موزه خانه جیم تامپسون، گراند پالاس، بازارهای شناور، برج ساتورن، مزرعه و باغ وحش تمساح‌ها، معبد آرونا خدای سپیده دم و غیره اشاره کرد. برای رزرو هتل های بانکوک می توانید از طریق وب سایت فلای تودی اقدام کنید.

شهر زیبای نیویور‌ک در آمریکا

شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا نیز جزو شهرهای زیبا و دیدنی جهان است. تمام مراکز فرهنگی، هنری، موزه‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سایر بخش‌های این شهر در همه ساعات شبانه‌روز باز هستند؛ به همین دلیل به آن شهر ۲۴ ساعته هم گفته می‌شود. مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر عبارت‌اند از: ترمینال بزرگ مرکزی، مرکز تجارت جهانی یک، رصدخانه وان ورد در مرکز تجارت جهانی، موزه هنر متروپولیتن، پارک مرکزی نیویورک، پل بروکلین، مجموعه فریک و غیره.

شهر زیبای مسکو در روسیه

شهر مسکو پایتخت کشور بزرگ و پهناور روسیه نیز در لیست ده کشور زیبایی قرار دارد که حتما قبل از مرگ باید به آن سفر کنید. وجود کاخ‌های زیبا و جذاب مهم‌ترین دلیل شهرت مسکو است. با سفر به این شهر می‌توانید از جاذبه‌ های گردشگری مانند میدان سرخ، کاخ کرملین، کلیسای معراج کولومنسکویه، ایستگاه متروی مایاکوفسکایا،‌ بنای یادبود فتح فضا، مرکز خرید اوکاتنی راید، آسمان‌خراش‌های هفت‌خواهران، مجسمه بزرگ پیتر یکم و موزه‌های متنوع این شهر بازدید داشته باشید.

خرید بلیط سفر به ده شهر زیبای جهان از طریق فلای تودی

در این مطلب‌ شما را با ده مورد از زیباترین شهرهای جهان شامل پاریس، ریودوژانیرو، رم،‌ پکن، استانبول، آمستردام، لندن،‌ بانکوک،‌ نیویورک و مسکو آشنا کردیم. اگر قصد سفر به هر یک از این شهرها را دارید، برای خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو آنلاین هتل به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی بهترین و معتبرترین سایت ارائه خدمات گردشگری در ایران است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید با ورود به صفحه‌های پروازهای خارجی و صفحه رزرو هتل های خارجی مراحل خرید بلیط و رزرو هتل را به اتمام برسانید.

 

 

نوشته ۱۰ شهر زیبای جهان که قبل از مرگ باید ببینید اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy