مروری بر ری‌دیزاین وبسایت پاکسان و فعالیت این برند در عرصه دیجیتال

از سوی دیگر، گروه دیگری از افراد دیدگاه متفاوتی دارند و بر این باورند که رشد، مستلزم تغییراتی است که شاید در ابتدا کمی ناخوشایند و هزینه بردار باشند، اما نتیجه حاصل از آن به قدری ادامه مسیر را سهل می‌کند که در پایان، اقرار می‌کنند نتیجه حاصل، ارزش پذیرش ریسک را داشته است.

اختلاف نظر این دو گروه، در فضای تجارت هم به چشم می‌خورد. حضور کسب‌وکارهای سنتی و دیجیتال در بازار تجاری ایران، اتفاق تازه‌ای نیست؛ اما تمایل کسب‌وکارهای قدیمی نسبت به ورود به فضای دیجیتال و به‌روزرسانی سیستم کاری خود، امری است که کمتر در این فضا شاهد آن هستیم.

پاکسان به دنبال موقعیت‌یابی در عرصه دیجیتال

کمتر کسی پیدا می‌شود که با شرکت پاکسان آشنا نباشد! شاید بسیاری از افراد تصور کنند چنین شرکت‌هایی با سابقه طولانی که در حوزه کاری خود دارند و اعتباری که طی این سال‌ها دست‌وپا کرده‌اند، نسبت به ورود به عرصه دیجیتال تمایل یا حتی نیازی نداشته باشند. این در حالی است که بنظر می رسد شرکت پاکسان با رویکرد متفاوت خود نسبت به بسیاری از کسب‌وکارهای قدیمی، به دنبال موقعیت یابی برای حضور و مطرح نمودن خود در عرصه دیجیتال است.

برهمین اساس اکنون شاهد تغییرات چشمگیر و حرکت‌های نوآورانه‌ای از سوی این مجموعه هستیم که نشان‌دهنده تلاش آن‌ها برای به‌روز نگه داشتن خود و حرکت در مسیر پیشرفت، همگام با برترین برندهای جهانی است.

طراحی وب‌سایت همگام با برندهای جهانی

“پیش از بازطراحی”

“پس از بازطراحی”

چشمگیرترین تغییر در روند فعالیت پاکسان در این حوزه، مربوط به هویت بصری وبسایت مجموعه است. در سایت جدید شاهد تکنولوژی قدرتمند و ظاهری چشم‌نوازتر هستیم. از مقایسه این سایت با وبسایت سایر برندهای فعال در صنعت شوینده، درمی‌یابیم که طراحی آن الهام گرفته از برند P&G بوده که با استایل همیشگی پاکسان تلفیق شده و همین امر نشان می‌دهد حرکت پاکسان، همگام و همسو با برندهای جهانی است.

ترکیب رنگ سفید و آبی پاکسان، در سرتاسر سایت به چشم می‌خورد؛ به طوری که مخاطب به راحتی متوجه رنگ سازمانی برند می‌شود، بدون این که در استفاده از یک رنگ خاص زیاده‌روی کند و مخاطب از آن دلزده شود. بخش‌های مختلف سایت به نحوی طراحی شده که هم برای مخاطب عام و مصرف‌کنندگان و هم برای ذی‌نفعان شرکت به خوبی قابل استفاده باشد.

علاوه بر این، جذاب‌ترین بخش سایت را در صفحه اصلی مشاهده می‌کنیم که با کشیدن تصویر محصول جدید پاکسان به روی پیراهن لکه‌دار، لکه‌ها به طور کامل از بین می‌روند. شاید هدف اصلی از این کار، گیمیفیکیشن برای رفع خستگی کاربر و ایجاد جذابیت و تنوع در مسیر وبگردی کاربران بوده است.

دیجیتال برندینگ با طعم سئو!

این شرکت در بخش وبلاگ سایت خود، مقالات متعددی با موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود منتشر کرده و از این طریق، به بخشی از نیاز‌های مشتریان خود پاسخ داده است. با توجه به روند فعالیت سایت، می توان گفت که اتاق فکر این مجموعه با پیدا کردن دغدغه‌های مشتریان به تولید محتوا پرداخته تا ضمن پاسخ به سوالات آن‌ها، از طریق نتایج جستجو نیز بخشی از فرایند بازاریابی شرکت را عهده‌دار شود.

با کمی گشت‌وگذار در این بخش، دریافتیم که شیوه صحیح پاکسازی انواع لکه‌ها از سطوح مختلف بخش بزرگی از مقالات را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن، ترفندهای خانه‌داری و اصول نظافت سطوح مختلف، بیشترین تعداد مقالات را به خود اختصاص داده‌اند. مقالات دیگری نیز در رابطه با معرفی محصولات مرتبط و انواع صابون و مواد شوینده به چشم می‌خورد که جنبه عمومی‌تری دارد و می‌تواند مخاطبان بیشتری را راهی این وبسایت کند.

بخش جالب کار اینجاست که مقالات پاکسان تنها به حوزه مواد شوینده و شستشو محدود نشده و با پرداختن به مشکلات پوستی و مواردی از قبیل حساسیت پوست دست و یا آلرژی، جامه عمل بر تن شعار «پاکسان به سلامت خانواده می اندیشد» پوشانده است.

برنامه‌های پاکسان برای رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز از فعالیت این شرکت بی نصیب نمانده‌اند. طراحی‌های گرافیکی به سبک فتومونتاژ و یا تصاویر ثبت شده از محصولات پاکسان، فضایی چشم‌نواز و جذاب برای مخاطبان به ارمغان آورده که به خوبی نشان‌دهنده مسیر درست این شرکت در فضای دیجیتال است.

برخی از محتواهای منتشر شده توسط این مجموعه با نگاهی خلاق به مشخصات و کاربرد محصولات و برخی دیگر به مخاطب و نوع مصرف‌کننده آن اشاره دارد. این نگاه خلاقانه و تلاش برای عرضه محتوای ارزشمند، نشان می‌دهد که رضایت مخاطب و مصرف‌کننده برای پاکسان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همواره در اولویت است.

نوشته مروری بر ری‌دیزاین وبسایت پاکسان و فعالیت این برند در عرصه دیجیتال اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy