سرآوا الوپیک را به گلرنگ فروخت

مهدی نایبی بنیان گذار الوپیک در سال ۱۳۹۶ به هفته نامه شنبه گفته بود در مورد علت عدم سرمایه گذاری در الوپیک توسط سرمایه گذاری داخلی :

“چرا با سرمایه‌گذاران داخلی به توافق نرسیدید؟”

یک مشکل این بود که به ازای سرمایه‌گذاری، سهم بالایی را می‌خواستند. مثلا اگر ارزش خارجی ما یک بود آنها می‌گفتند ارزش شما یک‌پنجم یک است و می‌گفتند که شما نمی‌فهمید در بازار ایران چه خبر است. ولی به هر حال اکوسیستم استارتاپی یک جایی باید شروع شود و مثل شروع زندگی در روی کره زمین است.

شاید خواسته ایده‌آل این باشد که همه زمینه‌ها مهیا باشد تا کاری را شروع کنیم، اما این دید اشتباه است و بالاخره باید از جایی شروع کرد. در ایران وقتی می‌بینند که یک استارتاپ در مسیر رشد قرار می‌گیرد، به آن برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌دهند.

در حالی که برای یک استارتاپ موفق هیچ فرقی نمی‌کند سرمایه‌گذار روی ارزش‌گذاری یک وارد شود یا یک ممیز یک. کانسپت مهم نیست بلکه تیم خوب مهم است، چون کانسپت ممکن است عوض شود. ارزشگذاری‌هایی می‌کردند که بیشتر شبیه جوک بود در حالی که می‌خواستم امتحان‌شان کنم و اصلا به حضورشان نیازی نداشتم. 

که کامل همین مقاله رو می توانید با کلیک بر روی گاز‌دادن در بازار یک میلیارد دلاری مشاهده کنید .

در همین راستا شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس از ساختار سهامداری الوپیک پس از شش سال خارج شد. سرآوا در راستای خلق ارزش و تکمیل پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود در حوزه‌های گوناگون، با اعتماد به بنیانگذاران الوپیک در سال ۱۳۹۶ موفق به سرمایه‌گذاری و تملک ۸.۲ درصد از سهام این پلتفرم حمل‌ونقل شده بود.

الوپیک از جمله سرمایه‌گذاری‌های کلیدی سرآوا محسوب می‌شد که به یکی از کسب‌وکارهای پیشرو در زمینه کاری خود تبدیل شد. فروش سهام الوپیک از خروج‌های موفق سرآوا در طول بیش از یک دهه فعالیتش به شمار می‌آید که می‌توان آن را یکی از داستان‌های موفقیت در اکوسیستم استارتاپی ایران نامید.

گروه صنعتی گلرنگ با خرید و تملک سهام سرآوا و دیگر سهامداران الوپیک، مالک جدید ۱۰۰ درصدی شرکت الوپیک است. گلرنگ با هدف توسعه و ارتقای شبکه حمل‌ونقل خود در فروشگاه آنلاین اکالا، از شش ماه پیش وارد مذاکره به‌منظور خرید سهام الوپیک شد. سرآوا امیدوار است با خروج موفق خود و دیگر سهامداران الوپیک، فرصت‌های تازه‌ای پیش روی این شرکت با ساختار سهامداری جدید قرار بگیرد.

فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا در خصوص خروج از الوپیک گفت: «الوپیک یکی از استارتاپ‌های خوش‌نام و پر پتانسیل زمان خود بود که به دلیل پاره‌ای از مشکلات در ساختار سهامداری و حکمرانی و نیز مهاجرت بنیانگذاران آن، نتوانست رشد سریع روزهای اول فعالیتش را در درازمدت ادامه دهد. امیدوارم با تزریق سرمایه‌های انسانی، مالی و مدیریتی توسط مالکان جدید، این پتانسیل‌های نهفته شکوفا شده و روز به روز هرچه بیشتر در خدمت ارزش‌آفرینی برای مشتریان قرار گیرد.»

الوپیک با پشتکار و کوشش بنیانگذاران، تیم پر تلاش و سفیران سخت‌کوش خود توانست از یک استارتاپ کوچک تبدیل به شرکتی با حدود ۸۰ نفر پرسنل شود که روزانه به جمع بزرگی از مشتریان خود خدمات‌رسانی می‌کند. الوپیک به عنوان یکی از بازیگران برجسته خدمات آنلاین حمل‌ونقل پیک موتوری B2B و B2C به شمار می‌آید که توانست با سرمایه‌گذاری سرآوا و دیگر سرمایه‌گذاران، جایگاه خود را طی ۶ سال گذشته به عنوان بازیگر موثر بازار تثبیت کند. قیمت به صرفه، سرعت بالا و دسترس‌پذیری از مزایای اصلی رقابتی الوپیک در رشد این شرکت بوده‌اند.

سرآوا درصدی از منابع حاصل از فروش سهام الوپیک را به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید مصرف خواهد کرد تا در تعهد خود به اکوسیستم استارتاپی کشور پیشگام باقی بماند.

طی دو سال گذشته، این دومین خروج موفق سرآوا از پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود است. پیش‌تر سرآوا از ساختار سهامداری گروه علی‌بابا در یک توافق برد برد خارج شد و سهام خود را به بنیانگذاران آن واگذار کرد.

سرآوا ضمن آرزوی موفقیت برای بنیانگذاران، سهامداران پیشین و شرکت گلرنگ، امیدوار است این قرارداد منجر به رشد بیش از پیش خانواده الوپیک گردد.

نوشته سرآوا الوپیک را به گلرنگ فروخت اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy