چه محصولاتی برای فروش دارید؟
اولین سؤالی که باید قبل از انتخاب تکنیک ساخت فروشگاه در نظر بگیرید، محصولات قابل ارائه شما است. اینکه قرار است چه میزان محصولی را در سایت فروشگاهی داشته باشید و مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند.
مثلاً یک فروشگاه گیره و کش مو، عمده مشتریانش خانمها هستند. اما فروشگاه لاستیک و تجهیزات خودرو بیشتر مشتریانش آقایان هستند. حالا اگر فروشگاه خودرو فقط لاستیک کامیون بفروشد، فقط با راننده خودروهای سنگین سروکار دارد.
بر این اساس بررسی کنید که کدام سایتها رقبای شما محسوب میشوند و سایت رقبا چه ویژگیهایی دارد. با این کار راحتتر میتوانید یک سایت فروشگاهی بهینه بسازید.
ابزارها و تکنیکهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
راههای زیادی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی وجود دارد؛ اما اگر دنبال آموزش درست کردن فروشگاه اینترنتی حرفهای هستید، استفاده از فروشگاه ساز را به شما پیشنهاد میکنیم. بدون اینکه نیاز به شرکت در دورههای طراحی سایت داشته باشید، میتوانید خیلی راحت سایت فروشگاهی بسازید.
مهمترین ویژگی فروشگاه سازها، امکان ساخت فروشگاه رایگان در تست ۷ روزه آن است. یعنی تا ۷ روز بعد از ثبت نام در سایت، میتوانید به صورت رایگان از امکانات فروشگاه ساز استفاده کنید و سایت بسازید.
بعد از ۷ روز اگر از امکانات سایت راضی بودید، هزینه اشتراک سالانه آن را پرداخت میکنید. پیشنهاد منصفانهای است نه؟
برای ساخت سایت در فروشگاه ساز باید چه مسیری را طی کنیم؟
از آنجایی که همه افراد دنبال ابزارهای رایگان ساخت سایت هستند؛ پس چه بهتر که مسیر ساخت سایت در یکی از این ابزارها را آموزش دهیم. اگر بخواهید سایتی را از طریق یک فروشگاه ساز ایرانی بسازید، چنین مسیری پیش روی شما است:
۱- در سایت ثبت نام میکنید
اولین قدم شما برای ساخت سایت فروشگاهی، ثبت نام در پلتفرم سایتسازی مثل portal است. تنها چیزی که برای ثبت نام نیاز دارید، وارد کردن شماره همراه، نام و نام خانوادگی و پاسخ دادن به چند سؤال کوتاه است. بعد از آن به ثانیه نمیکشد که سایت شما آماده تحویل است.
۲- قالب فروشگاه را انتخاب میکنید
در قدم بعدی باید از صفحه قالبهای سایت یک قالب فروشگاهی انتخاب کنید. در اصل ویترینی برای سایتتان انتخاب کنید که در ادامه بتوانید محصولات را در آن قرار دهید. البته هر زمان که دوست داشته باشید میتوانید قالب سایت را تغییر دهید.
در زمان تغییر قالب، تمام اطلاعات و محصولات وارد شده شما در سایت باقی میماند فقط ظاهر سایت تغییر میکند.
۳- محصولات را در سایت وارد میکنید
حالا باید برای فروشگاه اینترنتی خودتان دسته بندی انتخاب کنید. مثلاً اگر یک سایت فروشگاهی عطر و ادکلن دارید، این دسته بندی میتوانید برای شما مناسب باشد:
عطر زنانه
عطر مردانه
عطر کوچک
اسپری بدن
در قدم بعدی از محصولات فروشگاهتان عکاسی کنید و مشخصات هر یک را یادداشت کنید. برای هر محصول یک صفحه جداگانه بسازید و نام، تصاویر، قیمت و مشخصات ظاهری هر کالا را در یک صفحه قرار دهید.
حواستان به تغییرات ظاهری سایت و اضافه کردن اطلاعات صفحات باشد. مثلاً صفحه تماس با ما، درباره ما و بخش وبلاگ نیاز به محتوا دارد. از طرف دیگر باید تصاویر اسلایدرها را به صورت دستی تغییر دهید.
۴- فروشگاه اینترنتی را فعال میکنید
احتمالاً وارد کردن محصولات و تغییرات ظاهری سایت یک هفتهای از شما زمان بگیرد. در طول این یک هفته وقت داشتید که پنل مدیریت پرتال را بالا پایین کنید و با ویژگیهای آن آشنا شوید.
بعد از یک هفته اگر دلتان خواست فروشگاهی که با این پلتفرمها ساختهاید را توسعه دهید و نگه دارید کافی است سری به صفحه تعرفهها بزنید و یک اشتراک تهیه کنید.
البته چه در زمان تست و چه در زمان خرید اشتراک سالانه، میتوانید از طریق تیکت، چت آنلاین و تماس تلفنی با بخش پشتیبانی ارتباط داشته باشید. حتی در روزهای تعطیل هم میتوانید مشکلات و سؤالات خودتان را از کارشناسان فنی بپرسید.
یک پیشنهاد: بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، برای افزایش فروش میتوانید از موتورهای جستجویی مثل ترب و ایمالز کمک بگیرید. به این صورت که لینک خرید محصولات را در سایت ترب قرار میدهید. هر کاربری که کالای فروشگاه شما را جستجو کرده باشد، میتواند نام فروشگاه شما را ببیند و بسته به قیمت از فروشگاه شما خرید کند.
زودتر دست به کار شوید!
این مسئله که بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی چقدر فروش خواهید داشت یا اصلاً میتوانید یک فروشگاه موفق داشته باشید، کاملاً به خود شما بستگی دارد. در این بخش سعی کردیم راه حلی آسان و سریعی برای ساخت فروشگاه به شما معرفی کنیم.
نوشته ساخت فروشگاه آنلاین؛ ابزارها و تکنیکها اولین بار در هفتهنامه شنبه. پدیدار شد.
آخرین دیدگاهها