تبلیغات محیطی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

با تبلیغات محیطی شانس دیده شدن سراسری محصول و برند را افزایش می‌دهید. بیلبوردهای سطح شهر، پوسترهای نصب شده در مترو و معبرها همگی نمونه‌هایی از تبلیغات محیطی به شمار می‌روند. بسیاری از کسب‌وکارها از این روش در عین داشتن هزینه بالا برای شناخته شدن استفاده می‌کنند. رد شدن چند باره پوستر و بیلبوردهای تبلیغاتی از مقابل افراد باعث افزایش آگاهی از برند خواهد شد. در این مقاله به معرفی کامل تبلیغات محیطی به‌همراه مزایا و معایب روش تبلیغات شهری می‌پردازیم. فقط چهار دقیقه وقت کافی است تا با ویژگی‌های انواع تبلیغات شهری آشنا شوید.

تبلیغات محیطی؛ استراتژی برای اجرای کمپین تبلیغ در فضاهای همگانی

به هر نوع کمپین تبلیغاتی که در فضای شهری انجام شود، تبلیغات محیطی می‌گویند. در یک تعریف دیگر از این روش بازاریابی به تبلیغات بیرون از فضای خانه، تبلیغ محیطی گفته می‌شود. نصب بیلبورد در بزرگراه‌ها، پخش تراکت، نصب پوستر در محل‌های مخصوص، پخش کارت ویزیت، نصب پوستر در مترو و پخش تراکت در کیسه خرید فروشگاه‌های بزرگ از نمونه‌ای تبلیغات محیطی هستند.

تبلیغات محیطی طیف گسترده‌ای از افراد را در ساعت‌های مختلف روز تحت تاثیر قرار می‌دهد. این نکته به‌عنوان یکی از مزایای تبلیغات شهری شناخته می‌شود. البته همیشه گستردگی تبلیغ کارآمد نیست؛ گاهی نیش مارکتینگ بازده بیشتری برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی خاص دارد. نیش مارکتینگ زمانی اجرا می‌شود که مخاطبان هدف کوچک‌تری داریم و با حساسیت بیشتری مورد هدف قرار می‌گیرند. نیش مارکتینگ در کسب‌وکارهایی که وابسته به گروه خاص هستند، با بازده بالاتری نیز انجام می‌شود. برای نیش مارکتینگ از ابزارهایی مثل ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

مزایای تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی یکی از روش‌هایی است که از سال‌های دور برای اجرای انواع استراتژی‌های بازاریابی استفاده می‌شود. بهترین شکل اجرای تبلیغات شهری برای کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است. برای مثال نصب بیلبورد برای برند‌های کوچک مناسب نیست؛ زیرا به سرمایه اولیه هنگفتی نیاز دارد. باتوجه‌به ویژگی‌های هر یک از روش‌های تبلیغات محیطی، کسب‌وکارها از این راهکار تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

برخی از روش‌های تبلیغات شهری مثل پخش تراکت هزینه مناسبی دارند؛ اگر این روش با دید باز و برنامه‌ریزی دقیق انجام شود، تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت. علاوه‌بر این، پخش تراکت به دلیل هزینه پایین برای اکثر کسب‌وکارها قابل اجرا است. به‌طورکلی روش‌هایی مثل پخش تراکت و استفاده از پنل پیامک رایگان از راهکارهای اثربخش و در دسترس برای تبلیغات به شمار می‌روند. رعایت کردن چند نکته کوچک باعث افزایش اثربخشی این روش‌ها نیز خواهد شد. در ادامه این بخش به بررسی مزایای تبلیغات محیطی می‌پردازیم تا راحت‌تر برای استفاده از این روش تصمیم‌گیری کنید.

افزایش آگاهی از برند؛ مهم‌ترین نتیجه اجرای تبلیغات شهری

تبلیغات محیطی در سطح شهر پراکنده است؛ شاید شما هم شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی برندها در نقاط مختلف شهر باشید. این کار باعث دیده شدن چندباره تبلیغ خواهد شد. مشاهده تبلیغ چند بار در طول روز و در نقاط مختلف شهر، ناخودآگاه محتوای کمپین را در ذهن ثبت می‌کند.

نام برند، نوع محصول یا خدمتی که تبلیغ می‌شود، شعار برند و هر پیام خاص دیگری که در بنر باشد، در ذهن مخاطب می‌ماند. این نکته فقط برای بیلبوردهای بزرگ نیست؛ حتی پخش تراکت به ساده‌ترین روش ممکن نیز آگاهی از برند را به همراه دارد. البته میزان تاثیرگذاری هر یک از این روش‌ها بر شناخته شدن کسب‌وکار متفاوت خواهد بود.

ظاهر شدن چند‌باره تبلیغ جلوی چشمان مخاطب؛ ویژگی تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی در نقاط مختلف شهر مثل اتوبوس، مترو، پارک، بزرگراه‌ها، مراکز تفریحی، فروشگاه، رستوران و هر مکان دیگری انجام می‌شود. تنوع انتخاب مکان برای اجرای کمپین تبلیغات شهری باعث گستردگی انجام این روش بازاریابی شده است.

به بیان دیگر، زمانی که از چند روش تبلیغات محیطی استفاده می‌کنید، شانس دیده شدن برندتان را افزایش می‌دهید. این کار باعث ظاهر شدن چندباره نام برند مقابل مخاطب می‌شود. علاوه‌بر این، گستردگی مکان‌هایی که پتانسیل اجرای تبلیغات محیطی دارند، باعث تحت تاثیر قرار دادن طیف وسیعی از افراد می‌شود.

خلاقیت در تبلیغات محیطی به‌طور نامحدود قابل اجرا است

انواع تبلیغات شهری پتانسیل اجرای هر نوع خلاقیتی را برای افزایش راندمان کمپین تبلیغاتی دارند. در این روش بازاریابی، استفاده از جلوه‌های بصری و المان‌های گرافیکی باعث جذب توجه مخاطب و در نهایت دیده شدن تبلیغ می‌شود. نوشتن متن تبلیغاتی، شعار، انتخاب رنگ، فونت نوشته و طراحی پوستر یا بنر همگی به شکل‌های بیشماری قابل اجرا هستند.

 

معایب تبلیغات محیطی؛ محدودیت‌های این راهکار بازاریابی را بشناسید

تبلیغات در فضای بیرون از خانه و در اجتماع در کنار مزایایی که دارد، چند مشکل نیز برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند. شناخت معایب تبلیغات محیطی به شما در مسیر اجرای کمپین بازاریابی کمک خواهد کرد. علاوه‌بر این، شناخت معایب، فرصت اندیشیدن به راه‌حل و استفاده از مسیرهای جایگزین را ایجاد می‌کند. در ادامه به بررسی مشکلات تبلیغات شهری می پردازیم.

نامشخص بودن مخاطب هدف؛ یکی از معایب تبلیغات محیطی

یک مشکل بزرگ برای انواع تبلیغات شهری، نامشخص بودن مخاطب هدف است. در تبلیغات محیطی بنرها و پوسترها به شکل عمومی در شهر نصب می‌شوند. ازاین‌رو طیف گسترده‌ای از افراد از قشرهای مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته این مشکل با در نظر داشتن چند نکته تا حدودی برطرف خواهد شد.

برای تعیین مخاطب هدف در انواع تبلیغات شهری باید مکان‌های پرتردد برای مخاطبین کسب‌وکارتان را تعیین کنید. برای مثال مسیر رفت‌وآمد به مدرسه یا مراکز آموزشی و تفریحی کودکان، بهترین نقطه‌های شهر برای نصب بیلبورد آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌رود. به این شکل و با تعیین پرسونای مخاطبان، می‌توان بهترین مکان‌ها را برای اجرای تبلیغات محیطی انتخاب کنید.

انواع تبلیغات شهری به سرمایه بالایی نیاز دارند

اگر در ابتدای مسیر کسب‌وکارتان هستید، شاید پرداخت هزینه بالا برای تبلیغات ایده مناسبی نباشد. برخی از تبلیغات شهری نیز مثل نصب پوستر در مترو و نصب بنر در بزرگراه هزینه‌های سنگینی را به کسب‌وکارها تحمیل خواهند کرد. البته مشکل هزینه تا حدودی و با انتخاب روش‌های ساده‌تری مثل پخش تراکت یا نصب بیلبورد در نقاط کمتری از شهر امکان‌پذیر است.

تبلیغات پیامکی؛ راهکار ارزان و اثربخش برای جایگزینی تبلیغات محیطی

به دلیل محدودیت‌های تبلیغات شهری، استفاده از این روش‌ها برای همه کسب‌وکارها امکان‌پذیر نیست. البته بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگری وجود دارند که برای برندها استفاده می‌شود. بهترین روش با میزان دسترسی گسترده و احتمال بازدید بالا، ارسال پیامک است. استفاده از سامانه پیام کوتاه روشی است برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی که همه مزایای تبلیغات شهری را دارد؛ با این تفاوت که تبلیغات پیامکی ارزان است. علاوه‌بر ارزان بود، امکان اجرای انواع استراتژی بازاریابی مثل نیش مارکتینگ نیز با ارسال پیامک وجود دارد.

برای مثال یک فروشگاه اینترنتی از تبلیغات پیامکی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان خود در مورد تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه استفاده می‌کند. ارسال منوی روزانه رستوران از طریق پیامک منطقه‌ای برای افراد نزدیک به رستوران امکان‌پذیر است. ارسال پیامک مکان‌محور یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات تبلیغات محیطی به شمار می‌رود. با استفاده از این سامانه پیامکی تبلیغات انبوه در سطح شهر و منطقه با هزینه بسیار کمتر و راندمان بالا انجام خواهد شد.

انواع راهکار ارسال پیامک مدیانا؛ بهترین جایگزین برای اجرای انواع تبلیغات شهری

تبلیغات شهری به همه کمپین‌های بازاریابی گفته می‌شود که در فضای شهر و در منطقه‌های مختلف انجام می‌شود. تبلیغات محیطی مزایای متعددی مثل گستردگی راه‌های اجرا، افزایش آگاهی از برند و خلاقیت در تبلیغات دارد. البته این روش معایبی نیز به همراه دارد؛ هزینه سنگین و نامشخص بودن مخاطب هدف از مشکلات اجرای انواع تبلیغات شهری به شمار می‌روند.

تبلیغات محیطی مزایای متعددی دارد؛ بااین‌حال برای همه کسب‌وکارها قابل اجرا نیست. راهکار ارسال پیامک تبلیغاتی از بهترین جایگزین برای انجام تبلیغات شهری است. ارسال پیامک امکان اجرای انواع استراتژی‌های تبلیغاتی مثل نیش مارکتینگ و تبلیغات انبوه را فراهم می‌کند. برای استفاده از مزایای راهکار پیامکی با سایت مدیانا تماس بگیرید. این سایت ارائه‌دهنده انواع راهکارهای پیامک منطقه‌ای، lbs، مکان‌محور و انبوه است که با تعرفه اقتصادی نیز انجام می‌شود. برای تماس با مدیانا وارد سایت شوید و با شماره‌های پشتیبانی تماس بگیرید.

نوشته تبلیغات محیطی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy