به همین دلیل است که باید دست کم بخشی از زمان و سرمایه خود را در اختیار بخش آنلاین بگذارید و هنگامی که با کمک گرفتن از تاکتیک های ثابت شده، رشد و توسعه کسب و کار خود را دیدید، به راحتی متقاعد می شوید که وقت بیشتری برای آن بگذارید. اما این تاکتیک ها چه هستند؟ در ادامه می خواهیم هفت نکته را با هم مورد بررسی قرار بدهیم که می تواند باعث رشد کسب و کار اینترنتی شما شده و اینترنت را به شما ثابت کند.
کسب و کار خود را مناسب فضای موبایل کنید
در دنیای دیجیتال، بیشتر جستجوهای آنلاین از طریق گوشی های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. اگر کسب و کار آنلاین خود را برای استفاده از تلفن همراه بهینه نکنید، بخش عظیمی از درآمد بالقوه خود را از دست خواهید داد. حتی ممکن است آن دسته از مصرف کنندگان بالقوه ای که به احتمال زیاد با شما کار خواهند کرد را از دست بدهید.
اولویت دادن به تعامل
شبکه های اجتماعی این روزها بدون شک یک ابزار ضروری برای کسب و کارهای آنلاین هستند و کسب و کار شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. خب وقتی به راحتی می توانید یک اکانت برای کسب و کارتان ساخته و محصول یا خدماتتان را در مقابل چشم هزاران بیننده قرار بدهید که به رشد کسب و کار اینترنتی شما منتهی می شود، چرا این کار را نکنید؟
اما فقط ساختن یک اکانت باعث رستگاری شما نمی شود. باید اطمینان حاصل کنید که با فالوورهای خود در صفحات خود تعامل دارید و نشان دهید که یک انسان مانند آنها پشت این صفحه نشسته است. شما می توانید این کار را با ارسال منظم مطالب جدید و پاسخ دادن به پیام ها و نظرات آنها در مورد پست های خود انجام دهید. انجام این کار به شما کمک می کند تا نرخ تعامل مشتری خود را بهبود داده و متری های بیشتری را به سوی خود جلب کنید. اتفاقی که می توانید از آنها برای ارتقاء استراتژی های بازاریابی و در نتیجه، رشد کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید.
هر کسب و کاری همواره به رشد نیاز دارد
با محتوای درجه یک بیایید
انتشار محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد یکی از ساده ترین راه ها برای جذب کردن افراد بیشتر به کسب و کار آنلاینتان است. این محتوا ممکن است شامل توضیحات محصول، پست های وبلاگ، مقالات سئو شده و صفحات وب و موارد دیگر باشد.
درباره محتوای خود باید این نکته مهم را بدانید که مخاطبانتان در عین دریافت اطلاعات مورد نظرشان، با محتوای شما سرگرم هم بشوند و برایشان جذاب باشد. محتوای کسب و کار اینترنتی شما باید دقیق باشد تا مخاطب نسبت به مرجع بودن و معتبر بودن شما، اطمینان حاصل کند.
کسب و کار اینترنتی و توسعه
اگر می خواهید کسب و کار آنلاینتان رشد کند، باید افق های خود را گسترش دهید. با افزودن تنوع به استراتژی خود، می توانید کسب و کارتان را ایمن نگه دارید و در بازار متغیر این روزها، حاشیه امنی داشته باشید. برای این کار، باید انعطافپذیر باشید تا بتوانید با روندهای جدید و نوسانات بازار سازگار شوید.
به نیاز مخاطب دقت کنید
وقتی نوبت به تجارت الکترونیکی میرسد، هرگز نباید این ریسک را بپذیرید که در چندین شاخه مشغول به فعالیت باشید و در هیچکدام هم پیشرو نباشید. برای رشد کسب و کار اینترنتی، باید مخاطب خاصی را شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنید. تمام محصولات، خدمات و محتوای شما نیز باید مطابق با نیازهای آنها باشد. انجام این کار، تقریبا مشتریان تکراری بیشتری را تضمین می کند.
شاید فکر کنید که داشتن مخاطبان گستردهتر، باعث رشد بیشتر و سریعتر بیزینس شما می شود؛ اما این استراتژی اشتباه است. نداشتن مخاطب هدف، به یک استراتژی بازاریابی نادرست و گیج منجر می شود.
انتخاب مخاطب هدف، بر تمام روند کاری شما، از انتخاب محصول تا محتوا، تاثیر می گذارد. برای همین هم باید برآورده کردن نیازها و خواسته های آنها را تنها هدف خود در نظر بگیرید. این نگاه، باعث رضایت مخاطب از شما شده و شما را به خانواده و دوستانتان معرفی می کند. اتفاقی که به رشد کسب و کار اینترنتی شما منجر خواهد شد.
با کسب و کارهای مشابه خودتان ارتباط برقرار کنید
کسب و کارتان چه آفلاین باشد و چه آنلاین، همیشه به شبکه نیاز دارد. برقراری روابط خوب با برندهای مشابه ممکن است به شما در ایجاد ارتباطات برای تقویت و رشد بیشتر کسب و کارتان کمک کند. می توانید خدمات و محصولات مشترکی را توسعه دهید یا با آنها همکاری کنید تا برند خود را به مشتریان بالقوه جدید معرفی کنید.
در نهایت، این نکته را باید در نظر داشته باشید که رشد کسب و کار اینترنتی، چیزی نیست که در لحظه اتفاق بیفتد. رم، یک شبه ساخته نشد.
نوشته تاکتیک هایی برای رشد کسب و کار اینترنتی اولین بار در هفتهنامه شنبه. پدیدار شد.
آخرین دیدگاهها