به گزارش شنبه مگ، مشاوره حوزه فناوری و نوآوری و اقتصاد دانش بنیان استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای آیین اختتامیه یازدهمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳، با بیان اینکه این نمایشگاه با تلاش و فعالیت جوانان با تیم ۱۵۰ نفره به صورت داوطلبانه برگزار شد، اظهار کرد: از تمامی زحمت کشانی که در راستای برگزاری نمایشگاه فعالیت کردند، قدردانی می کنیم.

عبدالرضا فلاح ، با بیان اینکه رویکرد ما در حوزه ی نو آوری مردمی سازی نوآوری است، گفت: رویکرد اصلی ما این است که برگزاری چنین رویدادهایی توسط خود مردم و جوانان برگزار شود، امروز بها دادن به جوانان از ضروریات و اولویت های ماست.

وی بیان کرد: دیدگاه ما برای بخش رویدادها و نمایشگاه ها این است که بتوانیم زنجیره ای را پیش بینی کنیم تا بتوانیم براساس آن اقدامات لازم را برای توسعه‌ی اقتصادی انجام دهیم.

وی با تاکید جشنواره دانش آموزی نیز انرژی بخش بود و تمامی عوامل اجرایی و دانش آموزان در این جشنواره زحمت کشیدند، گفت: رویکرد ما این است که جشنواره رینوفست را با تربیت آینده سازان با تجهیز به علوم آینده پیش ببریم.

مشاوره حوزه فناوری و نوآوری و اقتصاد دانش بنیان استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه اصلی ما در برگزاری نمایشگاه‌ها، ملی سازی ظرفیت ها و رویدادهاست، گفت: تبریز در حوزه های مختلف به ویژه برگزاری نمایشگاه ها، ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری چنین رویدادهایی دارد، بر همین اساس تلاش داریم تبریز را به پایتخت نوآوری و فناوری تبدیل کنیم.

وی با اشاره به جایزه جمپا، گفت: هدف از جمپا نیز الگو سازی برای جوانان و نوجوانان است.

 همه باید درگیر اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان شوند

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی نیز در این مراسم، با اشاره به رویکرد رینوتکس ۲۰۲۳، گفت: همه ی مردم را باید درگیر رینوتکس و اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان کنیم.

رضا اسدی فر با بیان اینکه چند ماه اخیر در معاونت علمی و فناوری درگیر طراحی برنامه برای ۵ استان منتخب بودیم که یکی از آنها آذربایجان شرقی است، اظهار کرد: اگر بتوانیم مردم را درگیر رینوتکس و اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان کنیم قطعا آن موقع توانسته ایم رسالت خود را به درستی انجام دهیم و معتقدم این امر با حضور این همه مشتاق آغاز شده است.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت های لازم برای فعالیت شرکت های دانش بنیان، گفت: امیدوارم روزی برسد که تمامی فعالان دانش بنیان و شرکت های صنعتی و دانشگاه ها و مدارس همه درگیر اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان شوند.

معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی ادامه داد: در حال حاضر برگزاری رینوتکس توانسته جایگاه خود را در سطح استانی و ملی پیدا کند و این امر از طریق همدلی و تلاش مجموعه ی دلسوزان محقق شده است.

وی بیان کرد: همچنان در معاونت علمی و فناوری در خدمت تمامی شرکت های دانش بنیان هستیم و از تمامی جوانانی که به دنبال برگزاری استارتاپ هستند، استقبال می کنیم.

امید رضایی فر- مدیرکل سیاست گذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، نیز در این مراسم با بیان اینکه هر سال شاهد نوآوری های خاص و متفاوت در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ هستیم، اظهار کرد: امسال در مجموعه جشنواره رینوتکس، جایزه ملی فناوری ایران را تدارک دیدیم که امیدواریم در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: مجموع جوایز و تشویق‌های ویژه ای را برای حوزه فناوری در نظر گرفتیم، در مجموعه نمایشگاه امسال نیز به عنوان یک نمایشگاه منطقه ای شاهد دستاوردهای مناسبی بودیم.

رضایی فر با بیان اینکه امسال بخشی که نمایشگاه اصلی فناوری را به چالش کشید، بخش دانش آموزی بود، گفت: امیدواریم در سال های آتی نیز برگزاری این نمایشگاه تداوم داشته باشد.

وی گفت: احیای میراثی پارک علم و فناوری ربع رشیدی از برنامه های ملی وزارت علوم بوده و تلاش داریم که با همکاری مدیران استانی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مجموعه احیا شود.

وی ادامه داد: امیدواریم سال آتی نیز جشنواره رینوتکس با نوآوری های بیشتر و با نشاط نوجوانان و جوانان برگزار شود.

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۳) همزمان با اولین نمایشگاه رینوفست و هم‌چنین رویداد جایزه ملی فناوری ایران از ۱۴ تا ۱۷ آذر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

در اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) تبریز از تیم ها و نفرات برتر این دوره با اهدای لوح تقدیر، تابلو فرش، تندیس و جایزه نقدی قدردانی شد

معرفی و تجلیل از فناوران برتر جشنواره رینوتکس

در آیین اختتامیه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس ۲۰۲۳، از فناوران برتر جشنواره رینوتکس معرفی و تجلیل شد.

این جشنواره در هشت حوزه فناوری سلامت، فناوری مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فن آوری شیمیایی، فناوری کشاورزی، آب فناوری زیستی و صنایع غذایی، فناوری نوآوری و فن آوری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، فناوری صنایع نرم هویت ساز و خلاق فرهنگی، فناوری نوآوری و فن آوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای و نوآوری برق الکترونیک فوتونیک و مخابرات برگزار شد و نفرات شایسته تقدیر و رتبه های برتر معرفی شدند.

در حوزه فناوری سلامت، طرح سامانه هوشمند اکسیمیا حائز رتبه ی اول و طرح کلاژن پینید شتری و گاوی شایسته ی تقدیر شناخته شد.
در حوزه  فناوری مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، طرح شوینده بهداشتی نوترینو شایسته ی تقدیر شناخته شد.
در حوزه فناوری کشاورزی، آب فناوری زیستی و صنایع غذایی طرح تولید لاکتیک اسید از ضایعات کشاورزی حائز رتبه ی اول و طرح ارقام جدید برتر گندم در مناطق سردسیر شایسته ی تقدیر شناخته شد.
در حوزه ی نوآوری و فن آوری، ماشین آلات و تجهیزات پیش رفته طرح جعبه پمپ روغن کاری فشار بالا و همچنین طرح گروهی رانشگرهای فضایی شایسته ی دریافت لوح سپاس جشنواره شناخته شدند.
درحوزه ی صنایع نرم هویت ساز و خلاق فرهنگی، طرح تک آثار نقش برجسته ی فرش دستباف حائز رتبه ی اول و طرح تولید ماکت نوین قالب سازی زیره ی کفش و …. شایسته ی تقدیر شناخته شد.
در حوزه ی نوآوری و فن آوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای، طرح رخشای اولین سامانه ی هوش مصنوعی ایرانی شایسته ی تقدیر شناخته شد.
در حوزه ی نوآوری برق الکترونیک فوتونیک و مخابرات، طرح روبات هوشمند پارکینگ مکانیزه حائز رتبه ی اول و طرح میکرو خازن صنعتی شایسته ی تقدیر شناخته شد.
نهایتاً طرح استحصال دی اکسید کربن از دود نیروگاه و تزریق به چاه های نفت و استفاده در صنایع، حائز برترین رتبه و شایسته ی جایزه ی بزرگ رینوتکس ۲۰۲۳ شد.

برگزیدگان جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست

اولین جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست، با اعلام نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

 

فستیوال فناوری و نوآوری رینوفست در سه بخش هوش مصنوعی، رباتیک و هوافضا با شرکت بیش از هفت هزار و چهارصد تیم برگزار شد.

 

ربات جنگجوی سنگین وزن (وزن حداکثر ۲۰ کیلوگرم)

محمد علی محمودی، امیر علی محمدی از مقطع ابتدائی
امیر حسین گوهری‌نیا،  پیام صمدزاده و علی محبعلی‌نژاد از مقطع متوسطه اول
محمد مهری رای ممق و عرفان فرجی دیزجی از مقطع متوسطه دوم

ربات جنگجوی سبک وزن (حداکثر وزن ۳ کیلوگرم)

فرهاد نهروانی و محمد پناهی آذر، سهند یوسف‌زاده و ایلیار احمدی جغناب از مقطع ابتدائی

امیررضا محمودی، یاسین عسگری، امیرحسین جعفری، بردیا دهقان و رضا طلعتی اقدم از مقطع متوسطه اول

نفرات برگزیده بخش ربات امدادگر محیط زیست

علیرضا مرادی، سالار اکبری و سینا سجادی از مقطع ابتدائی

نفرات برگزیده برنامه‌نویسی پایتون با رویکرد کارآفرینی
نیما ابراهیمی، علیسان بابائی، سبحان رستمی از مقطع متوسطه اول

شایان غفوری عدل و جواد فرومندی، امیدحسین مروتی و صبا سامی از مقطع متوسطه دوم

نفرات برگزیده برنامه‌نویسی ویندوز با تفکر الگوریتمی

امیر رضا عیسی‌پور، آرتا فرشباف عرفان و عارف حسینی از مقطع متوسطه اول

مبین رحیم‌پور، صدرا عباسی هروی، شایان غفوری و محمد امین درخشان از مقطع متوسطه دوم

طراحی نرم‌افزار تلفن همراه در محیط بلوکی

متوسطه اول: امیرعلی فردین
متوسطه دوم: امیرمحمد سجادی

ساخت بازی‌های رایانه‌ای در محیط اسکرچ

مقطع ابتدائی: یاراش عزیزی، رهام راستی، متین علیزاده

متوسطه اول: پرنیا سادات بنی‌فاطمه، محمد سلیمی شنگی و آیدین سیاه‌پوش

نجات تخم مرغ:

ابتدائی: ماهنی باستان، امیرعلی برحمت، علی احمدزاده

متوسطه اول: عسل یار بناب، سینا بایرامی، ساجدا داداشی کهلان

متوسطه دوم: امیر دخیلی، حنانه یزدان‌پناه

نمایشگاه دستاوردها

متوسطه دوم: ابولفضل خسروی، علی کفیلی، سینا محمدزاده و رسا محمدی، حدیثا افلاکی

هدایت پهپاد

متوسطه اول: عرفان حسینی‌پور، یاشار بابازاده، محمد مهدی نصیری، پرهام عدسیان

متوسطه دوم: آرمین میرزاعلیلو، محمد پوتالی، امیرمحمد حاجوی

نوشته اختتامیه رینوتکس اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy