احراز هویت، مرکز ثقل سفر دیجیتالی

سرویس احراز هویت غیرحضوری فراشناسا نیز یکی از خدماتی بود که در آن زمان، با همت متخصصان کشورمان ارائه شد تا ضمن جلوگیری از ایجاد صف‌های شلوغ، خیال سازمان‌ها و کسب‌وکارها را از بابت یک راه امن، سریع و ساده برای احراز هویت کاربران راحت کند.

سرگذشت سرویس احراز هویت غیرحضوری در ایران

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، بسیاری از فرآیندها مستلزم انجام احراز هویت هستند و می‌دانید که انجام پروسه‌های اداری معمولا تجربه‌ای ناخوشایند و مستلزم انتظار در صف‌های طولانی است. اگرچه طی کردن  این مسیر مطلوب نیست، با این حال به عنوان یک مدیر نیز نمیتوان صرفا به خاطر رنج‌آور  بودن آن از فرآیند احراز هویت مشتری یا ارباب رجوع صرف نظر کرد.

فراشناسا، سرویس احراز هویت غیرحضوری، دقیقا برای حل این مسئله به وجود آمده است.

این سامانه با استفاده از به‌روزترین روش‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری بیومتریک، از یک طرف فرآیندهای احراز هویت از راه دور را برای مشتریان فراهم کرده تا در زمان و هزینه آن‌ها صرفه‌جویی کند و از طرفی دیگر با تکیه بر همین ابزارهای روزآمد، دقیق‌ترین، سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش را برای شناسایی مشتریان و ارباب رجوع مالکان کسب‌وکارها و مدیران سازمان‌ها ارائه داده است.

ثبت نام در سامانه سجام یا ثبت نام در سامانه قوه قضاییه به منظور دریافت کد ثنا از مواردی است که احراز هویت در آن‌ها نقش پررنگی داشته و هرگونه جعل هویت در این فرآیندها می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به‌جا بگذارد.

فراشناسا در بحبوحه‌ی همه‌گیری کرونا با ارائه سرویس احراز هویت خود به سازمان بورس و اوراق بهادار و قوه قضاییه، گام بزرگی در راستای کمک به سلامت جامعه برداشته و مردم را در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یاری نمود.

توانایی فراشناسا در کسب نتیجه مطلوب موجب شده تا این سامانه با احراز هویت بیش از ۱۱ میلیون کاربر بخش عمده‌ای از بازار را از آن خود کند.

برخی از ویژگی‌های فنی فراشناسا

فراشناسا تنها یک محصول نیست. آن چیزی که فراشناسا را نسبت به دیگر نمونه‌های داخلی و خارجی متمایز می‌کند، استفاده از شبکه هوشمند ابری شرکت پارت (شهاب) در لایه سخت‌افزار و زیرساخت ابری (IaaS) و همچنین بهره‌گیری از خدمات متنوع سرویس‌های هوشمند ابری شرکت پارت (سهاب) در لایه نرم‌افزار و سرویس (SaaS) می‌باشد.

سامانه احراز هویت الکترونیکی فراشناسا به کمک قابلیت‌های تطبیق چهره Verification) Face) زنده بودن (Detection Liveness) و اطمینان از آگاهی کاربر Awareness Detection)) چالش احراز هویت را به‌طور کامل حل کرده است. در ادامه هر یک از این ویژگی‌ها را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

تطبیق چهره (Verification Face)

فراشناسا با تطبیق تصویر دریافتی از کاربر و داده‌های مرجع، هویت کاربر احراز شونده را

بررسی و دقیق‌ترین نتیجه را به پذیرنده ارائه می‌دهد.

تشخیص زنده بودن (Detection Liveness)

اطمینان از اینکه اطلاعات ثبت شده توسط کاربر (مثل عکس و فیلم ارسالی) از یک انسان

زنده و حاضر تهیه شده و نه از روی یک عکس یا فیلم از قبل ضبط شده، فرآیند پیچیده‌ای

است که فراشناسا با استفاده از زیرساخت قدرتمند هوش مصنوعی خود این کار را در ساده‌ترین

و سریع‌ترین شکل و با دقت بالا انجام می‌دهد.

اطمینان از آگاهی (Detection Awareness)

علاوه‌بر اینکه لازم است تا از زنده بودن کاربر مطمئن شویم، باید بدانیم که او نسبت به

کاری که انجام می‌دهد، (یعنی احراز هویت) آگاهی کامل داشته و از تصویر او سوءاستهاده نشده

است. فراشناسا روش‌های کارآمدی از جمله استفاده از جملات تصادفی و حرکات دست را

برای رسیدن به این اطمینان ارائه می‌دهد.

فراشناسا در سازمان شما

معماری فراشناسا به‌دلیل نوع طراحی Microservice)) و قرارگرفتن آن بر روی زیرساخت ابری شرکت پارت، در نهایت توسعه‌پذیری طراحی شده است و با توجه به نیازهای هر کسب و کار، قابل پیاده‌سازی می‌باشد. این محصول به صورت ابری API ،SDK  و view Web قابل استفاده می‌باشد که در گام نخست، با کمک کارشناسان فنی فراشناسا نوع ارائه خدمات مشخص می‌گردد.

نوشته احراز هویت، مرکز ثقل سفر دیجیتالی اولین بار در هفته‌نامه شنبه. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy