شرکت های CVC در پنل «فرآیندهای نوآوری در شرکت‌های بزرگ»

رویداد «فرآیندهای نوآوری در شرکت‌های بزرگ» در روز دوم از نمایشگاه اینوتکس 2024 برگزار شد.
در این رویداد، مرتضی موسی‌خانی مشاور گروه صنعتی گلرنگ، دکتر امیر الحاجی مدیرعامل اسنوا ونچرز، سولماز صادق‌نیا مدیرعامل گلرنگ ونچرز و یحیی پالیزدار مدیرعامل cvc فولاد مبارکه حضور داشتند و درباره حضور سرمایه‌گذاران بزرگ در اکوسیستم استارتاپی ایران به بحث و گفتگو پرداختند.
در ابتدا صادق‌نیا، بیزنس مدل و نوآوری در درون سازمان و نیز نوآوری باز را تشریح کرد و در ادامه نیز گفت که خلق بیزنس مدل‌های نوآورانه علت موفقیت گروه گلرنگ بوده‌ است. او همچنین به معرفی بیزنس مدل گلرنگ پرداخت و به مواردی همچون dual, franchise و تبلیغات آهنگی که از قدیم در ذهن مردم باقی مانده است اشاره کرد.
موسی‌خانی نیز مقصود بنیادین و هدف اصلی هر شرکت بزرگ را به عنوان تعریف اکوسیستم نوآوری در شرکت‌های بزرگ دانست و وفادار بودن و پایبندی شرکت به هدف اصلی که دنبال می‌کند را بسیار حائز اهمیت دانست.
در ادامه، پالیزدار نوآوری در فرآیند و نوآوری زنجیره‌ی تامین را عنوان کرد و شرح داد که ارزش افزوده در صنعت فولاد از فرآیندها بیرون می‌آید و در این صنعت اصل بر بهره‌برداری و بهروری بالا است. بنابراین از منظر ایشان ارتباط با زنجیره تامین‌کنندگان نوآور برای رسیدن به بهروی‌وری و بهره‌برداری بالا مهم است. او افزود که شرکت‌های بزرگ درون چارچوب فکر کرده و نوآوران، خارج از چارچوب فکر می‌کنند‌.
الحاجی نیز عنوان کرد که نمی‌شود یک نسخه و یا الگوی واحد برای هر صنعت درنظر گرفت. با توجه به این که هر صنعت دی ان ای خود را دارد
شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث پایداری نوآوری در شرکت‌های بزرگ می‌شود؟ نظرات مختلفی داشتند.
پاسخ خانم صادق‌نیا همکاران و افراد تشکیل‌دهنده‌ی سازمان بود و اظهار داشت که در گلرنگ هر فردی مدیرعامل کار خود است و همه یکدیگر را همکار صدا می‌‌کنند. سپس این همدلی و همیاری و همکاری در گروه گلرنگ را با ارائه‌ی خاطره‌ای به عنوان عامل پایداری نوآوری در کلرنگ مطرح کرد.
آقای پالیزدار در پاسخ به سوال، بلوغ فرهنگی سازمان و بلوغ فرآیندهای سازمان را عنوان کرد.
آقای موسی‌خانی نیز توجه به زمان‌ و فرصت‌ها را عاملی مهم خواند. سپس توجه به زمان در گلرنگ و استفاده بهینه از آن را همگام با توانمندسازی روان‌شناختی در نیروهای انسانی عاملی مهم در پایداری نوآوری معرفی کرد.
آقای الحاجی هم‌کوشی برای رسیدن به بهروری بالا (synergy) در بخش‌های مختلف سازمان را در جواب به سوال مجری ارائه داد. او ادامه داد که جریان نوآوری هم باید از بیرون به درون و هم از درون به بیرون باشد.
در انتها نیز مجری از هریک از میهمانان پرسید که با توجه به اهمیت ذهنیت‌ افراد موسس در راه‌اندازی و رشد شرکت‌ها، رشد گلرنگ، فولاد مبارکه و اسنوا را مدیون چه کسی می‌دانند؟
آقای پالیزار مهندس عرفانیان را به عنوان یکی از مهم‌ترین افراد در مجموعه‌ی فولاد مبارکه معرفی کرد و گفت که ایشان در دی ان ای تک تک افراد در فولاد مبارکه حضور دارد.
آقای الحاجی حاج محمدرضا دیانی را معرفی کردو ادامه داد که ایشان معتقد به ضرورت جسارت و خطرپذیری افراد موسس است.
خانم صادقی‌نیا حاج محمدکریم فضلی را پدر معنوی گلرنک خواند و پس‌از او آقای موسی‌خانی دکتر فضلی پسر را به عنوان شخصی که توانست مجموعه گلرنگ را توسعه داده و به رشد قابل‌ملاحظه‌ای برساند، معرفی کرد.
سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2024 از ۱۸ام تا ۲۱ام اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

نوشته شرکت های CVC در پنل «فرآیندهای نوآوری در شرکت‌های بزرگ» اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy