بلاکچین و رمزارز‌ها زیر ذره‌بین اینوتکس

پنل امروز استیج میزبان بهمن حبیبی سردبیر رسانه دی فایر و مجری پنل، احسان مطلبی مدیرعامل صرافی سرمایکس، مجتبی پسنده متخصص حوزه بلاکچین و تحلیلگر بازار‌های مالی و عباس آشتیانی پژوهشگر حوزه بلاکچین و رمزارزها بود‌.
حبیبی اظهار داشت که ترندها در ایران تغییر نکرده و امید است که با قدرت گرفتن هوش مصنوعی، ورود آن به صنعت بلاکچین اجرایی‌تر شود و این را به عنوان یکی از ترندها معرفی کرد.
آشتیانی نیز به هوش مصنوعی اشاره کرده و به موضوع مالکیت داده در اپلیکیشن‌های رایگان پرداخت.
پسنده تبادل‌های غیرمتمرکز را به عنوان ترند‌ ۲۰۲۴ معرفی کرد و افزود در صورتی که صرافی‌ها حواسشان به این امر نباشد در سال آتی غیرمتمرکز‌ها جای آن‌ها را می‌گیرند.
مطلبی با اشاره به این که ما همیشه ملزم به نوآوری و پوست‌اندازی نیستیم گفت که نوآوری در این صنعت بهتر است که در جهت افزایش کارایی، پرفورمنس و کاهش هزینه‌ها و امنیت باشد.
آشتیانی نیز عنوان کرد که در اقتصادهای سنتی در گذشته می‌شد سلیقه‌ای‌تر فناوری‌ها را انتخاب کرد و به کار گرفت اما اکنون نوآوری باید متوجه سلایق کاربرها و مصرف‌کننده‌ها باشد.
پسنده نیز افزود که تنها صنعتی که در ایران مشابه با مابقی جهان عمل می‌کند، صنعت بلاکچین است. او به اهمیت اعتبار داده‌ها اشاره کرد و گفت که برخی از وبسایت‌ها صرفا به دلیل استفاده‌ی زیاد از آن‌ها تبدیل به مرجع شده‌اند و تاکید کرد که باید به دنبال وبسایت‌های معتبر بود.
پسنده نیز به عقل جمعی اشاره کرد و اظهار داشت که برخی اجتماع‌ها در فضاها‌یی مانند توییتر (ایکس) می‌توانند مراجع خوبی به عنوان عقل جمعی باشند. در ادامه نیز گفت بسیاری تمایل دارند که یک شبه ثروتمند شوند و برای ‌آن‌ها کوین‌ها و توکن‌هایی که در بازار بسیار تکان می‌خورند، جذاب‌ترند.
در ادامه این پنل، مطلبی به این مسئله اشاره کرد که در ایران بخش زیادی از انرژی‌ای که باید صرف نوآوری و توسعه شود در اصل صرف دور زدن موانع می‌شود‌. همچنین تاکید داشت که بسیاری از موانع نیز داخلی هستند.
پسنده به صرافی جدید KiloX اشاره کرد که جدیدا BinanceLab در آن میلیون دلاری سرمایه‌گذاری کرده، غیرمتمرکز بوده و از مردم خواست که از آن استفاده کنند. او درباره دیفای نیز بار دیگر تاکید کرد که اگر موانع داخلی دست‌و‌پای ما را نگیرد ترند ۲۰۲۴ تبادل‌های غیرمتمرکز خواهد بود‌. در ادامه نیز امیدواری خود را به بلاکچین اعلام کرد.
آشتیانی اما درباره دیفای گفت که این امر پذیرش عمومی می‌طلبد و اشاره کرد به خبری که در چند روز اخیر درباره‌‌ی دستگیری چهار توسعه‌دهنده‌‌ی کیف‌پول سامورایی منتشر شده‌بود‌. این توسعه‌دهنده‌ها ردگیری معاملات را برای دولت ایالات‌متحده ناممکن کرده‌بودند و به این خاطر دستگیر شدند. آشتیانی این خبر را مهمترین خبر در هشت سال اخیر خواند و با تاکید بر اینکه بلاکچین برای غیرمتمرکز کردن آمده‌است، هنوز موانع زیادی برای دست‌یابی به این هدف وجود دارند. در ادامه نیز گفت که تنها زمانی این هدف محقق می‌شود که تعداد افرادی که به آن باور دارند بیشتر و مذیرش عمومی یابد‌.
سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2024 از ۱۸ام تا ۲۱ام اردیبهشت‌ ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

نوشته بلاکچین و رمزارز‌ها زیر ذره‌بین اینوتکس اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy