افتتاحیه سیزدهمین دوره اینوتکس برگزار شد

در اولین روز از سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2024، مراسم رسمی افتتاحیه این نمایشگاه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران و مهمانان خارجی برگزار شد.
عباسی فشمی، دبیر اینوتکس 2024 در ابتدای این مراسم به تشریح شرایط برگزاری سیزدهمین دوره اینوتکس پرداخت. عباسی گفت: اینوتکس یک نمایشگاه صرف نیست و بستری است برای شبکه سازی و سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه .
دبیر اینوتکس موضوعات مختلفی که طی نشست‌های تخصصی در اینوتکس برگزار می‌شود را نیز معرفی کرد.
عباسی فشمی با معرفی ino night این رویداد را فضایی صمیمی برای بعد از زمان رسمی نمایشگاه دانست و از همه شرکت کنندگان خواست در این رویداد متفاوت شرکت کنند.
مهندس مسعود وکیلی نیا مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا، در مراسم افتتاحیه اینوتکس 2024 ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این نمایشگاه و اشاره به اهمیت وجود یونیکورن در بازار ایران گفت: «ده کشوری که بیشترین یونیکورن را دارند، gdp بیشتری نیز دارد. ما در ایران مسیر بسیار خوبی در این زمینه طی کرده‌ایم و امیدواریم این مسیر را ادامه دهیم».
در ادامه، از برخی از جدیدترین محصولات شرکت‌های استارتاپی رونمایی شد. این محصولات شامل کیت تشخیص خودایمنی، پولی یورتان ترموپلاستیک و روبات خودران حمل بار بودند.
صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس در افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس 2024 ضمن خوشامدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان، با تشریح شاخص‌های سطح بندی اکوسیستم نوآوری یک کشور، یکی از این شاخص‌ها را میزان ارتباطات میان اعضای اکوسیستم در سطح داخلی و خارجی و دسترسی به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی اعلام کرد. او گفت: «رویدادها معمولا این بستر را فراهم می‌کنند و اینوتکس یکی از رویدادها است و بستر دسترسی به سرمایه‌گذاران خارجی و… را فراهم می‌کند.» صفاری نیا افزود: «در کنار رویدادها، زیرساخت‌هایی در پارک فراهم کرده‌ایم و تلاش کردیم حضور مجموعه‌های علمی و فناوری در پارک فناوری پردیس را تسهیل بدهیم و منطقه ویژه فناوری پردیس نیز در آینده رونمایی خواهیم کرد.»
او در پایان از تیم اجرایی و اعضای پارک فناوری پردیس تشکر و تقدیر کرد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم ضمن اشاره به فرهنگ باستانی کشور ایران گفت: «قدرت و عظمت ایران در عرصه‌های بین‌المللی چیزی نیست جز توان علمی ما که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور هستند.» دکتر فیروزآبادی ادامه داد: «اینوتکس فرصت خوبی است که فعالان فناور کشور دور هم جمع شوند تا از دستاوردهای همدیگر باخبر شوند و برنامه ریزی شود برای برنامه‌های آینده. امروز حدود ده هزار شرکت دانش بنیان داریم و به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده و سه برابر شده است. طبق گزارشات گمرک، دو و نیم میلیارد صادرات دانش بنیان داشتیم و ۴۳ گروه خارجی را میزبانی کردیم برای همکاری فناورانه. اینها نشان می‌دهد می‌توانیم جریان جدیدی را ایجاد کنیم در سطح بین‌المللی.»
او با تشکر از تیم اجرایی و مدیریتی پارک فناوری پردیس، از آنها خواست پارک فناوری پردیس را به یک هاب همکاری مشترک با کشورهای همسایه و کشورهای دوست تبدیل کنند.
دکتر فیروزآبادی افزود: «سازمان توسعه سرمایه‌گذاری برای اولین بار مجوز گرفته و امیدوارم یک شهرک نخبه گرا در پارک پردیس داشته باشیم. ما در پارک پردیس به یک نمایشگاه دائمی نیاز داریم و از سوی معاونت علمی و فناوری کاملا حمایت خواهد شد تا در اینوتکس ۲۰۲۵، این نمایشگاه را افتتاح کنیم. همچنین تعهد داریم شش مرکز ملی آفرینش را بسازیم و اولین آن در پارک پردیس در حوزه اپتیک و کوانتوم برپا خواهد شد.»
در پایان، دکتر دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، زنگ آغاز اینوتکس 2024 را به صدا در آورد و اینوتکس رسما آغاز شد.
لازم به ذکر است هیئت بلندپایه‌ای از کشور زیمباوه، از مهمانان ویژه این مراسم و نمایشگاه امسال بودند.
سیزدهمین دوره از نمایشگاه اینوتکس 2024 از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

نوشته افتتاحیه سیزدهمین دوره اینوتکس برگزار شد اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy