ارسال تجربیات صنعت پُستِکس به افغانستان در اینوتکس ۲۰۲۴

مدیرعامل پُستِکس گفت: در آذرماه ۱۴۰۲ خانه خلاق پُستِکس با افغانستان تفاهم‌نامه‌ای ۱۰ ساله را امضا کرد که در تاریخ صنعت پست کشور بی‌نظیر بود که در پی آن زیرساخت‌های نرم و سخت پستی را به افغانستان منتقل کردیم.

به گزارش ستاد خبری اینوتکس۲۰۲۴ بابک عقیلی‌نسب مدیرعامل پُستِکس، در سومین روز برگزاری نمایشگاه اینوتکس هاپ رسانه، درخصوص تاثیر پُستکس بر صنعت پست کشور، اظهار کرد: پُستِکس در حوزه قیمت، زمان و سرویس‌های ارسال پست فعال است و لجستیک پیشرفته را در کشور محیا کرده است.

وی گفت: بهینه سازی، مسیرسازی، فروشگاه ساز، خرید و فروش امن، هاب پیک موتوری، پُستِکس را در این هاب راه‌اندازی کردیم و برنامه‌های دیگری نیز در دست کار و فعالسازی داریم.

مدیرعامل پُستِکس، درخصوص تاثیر پُستِکس نیز ابراز کرد: یک ایرانی و شهروندی از هر کشوری زمانیکه قصد داشته باشد تجارت خود را پس از تامین، به لوجستیک خرد انتقال بدهید در فرآیند و انتظار تحویل بار قرار میگیرد.

عقیلی‌نسب با بیان اینکه تلاش داریم بهترین زمان و قیمت را در صنعت پست داشته باشیم، عنوان کرد: نیاز به بهینگی همیشه وجود دارد، از بیزینس هایی که یکبار در سال از صنعت پست استفاده میکنند را در پُستِکس تجربه میکنیم تا دیجی کالا اما تمام گستره مردم کشور میتوانند مشتری صنعت پست باشند. همچنین باید گفت جنس، زمان و قیمت در این صنعت مهم است و مشتری بهترین را از ۷۰۰ سناریو صنعت پست کشور تشخیص دهد.

عقیلی نسب ادامه داد: پروسه پست زمان نیاز و بستر برنامه نویسی نیاز دارد که با رفع این موارد میتوانند مشکلات را حل کنند اما به تجربه نیاز دارند که پُستِکس با ۷ سال تجربه باعث شده مشتری کمتر هزینه و زمان را برای به مقصد رسیدن مرسوله خود تجربه کنند.

مدیرعامل پُستِکس، اضافه کرد: تجارت‌های کوچک با حذف نیروی انسانی باعث کاهش هزینه پستی و بهینه‌سازی کارهایشان میشوند اما شرکت های بزرگ هم اقداماتی را میتوانند برای کاهش قیمت مرسوله‌های خود به وجود بیاورند.

وی تصریح کرد: صنعت پست از معدود بیزنس هایی است که تمامی شهروندان، دولت، بخش خصوصی و… در آن سهیم هستند و در آن حضور دارند.

عقیلی نسب تصریح کرد: در ایران هرکسی یکبار از صنعت پست استفاده کند کثیر الپست نامیده میشود زیرا تکثر در ارسال پست دارد. خوشبختانه ما توانستیم با ارسال ۲ و نیم میلیون مرسوله در سال ۱۴۰۲ تجربیات بزرگی را بدست آوردیم.

مدیرعامل پُستِکس، درخصوص تاثیر پلتفرم های پستی بر صنعت پست کشور گفت و اظهار کرد: نیاز فعالین تجارت الکترونیک در لجستیک خرده فروشی شامل تحویل قابل اعتماد، ردیابی مرسوله، خدمات تحویل انعطاف پذیر، خدمات ارزش افزوده، یکپارچه‌سازی با پلتفرم های تجارت الکترونیک و نرخ رقابتی است که تماما از مزایای پُستِکس است.

عقیلی نسب ادامه داد: شرکت های پستی در بسیاری از نقاط دنیا محدودیت داشته و پیر هستند و باید به روز شوند و این کار با استفاده از پلتفرم‌ها تسریع میشود.

وی با بیان اینکه پست نیاز به فرآیند کاوری دارد، ابراز کرد: فقدان تخصص، تعرفه‌های دستوری، محدودیت مالی، ساختار سازمانی سنتی و قدیمی، مقررات دست و پا گیر دولتی، محدودیت های قانونی و… جز این مشکلات هستند.

مدیرعامل پُستِکس، اضافه کرد: قابلیت های نمایندگی‌های مجازی پستی، پلتفرم های پستی و نقش آنها در توسعه تجارت الکترونیک حائز اهمیت است زیرا در صنعت پست آینده، فرآیندهای باجه های فیزیکی حذف و فضای دیجیتال تمام موارد را از خانه در بر گرفته مدیریت خواهد کرد.

عقیلی‌نسب با بیان اینکه امروز پُستِکس ۴۰۰ شغل مستقیم را را با ۵ درصد هزینه واقعی ۴۰۰ میلیارد تومانی برای هر شغل ایجاد کرده، عنوان کرد: فروش ۷۰ میلیارد تومانی را طی سال گذشته رقم زدیم و سود ۱۲ میلیاردی داشتم و این از برکات پلتفرم‌های دیجیتال است.

وی با بیان اینکه طی هر سال ۸ میلیارد مرسوله در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: صنعت پست ۲۴۰ هزار میلیارد ارزش داشته و طعنه به شرکت مخابرات میزند اما اگر رگلاتورها قوانین دست و پاگیر را کاهش بدهند روزی را خواهید دید که زمان و هزینه پستی به حداقل خواهد رسید.

مدیرعامل پُستِکس، افزود: در سال ۲۰۳۰ سونامی صنعت پست را در دنیا شاهد  خواهد بود و هاب های کوچک بار عظیم این جا‌به‌جایی را از دوش پست جهان و ایران برخواهند داشت.

عقیلی‌نسب ادامه داد: امروز فرصت‌های به وجود آمده و با وجود کشورهای ویرانی که در اطرافمان مانند عراق، یمن، افعانستان داریم و کمتر توسعه یافته هستند میتوانیم موفقیت‌های بزرگی را در این حوزه کسب کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند امارات، قطر و… نیز در اطراف ایران هستند که هاب عجیبی را تشکیل دادند، ابراز کرد: در آذرماه ۱۴۰۲ خانه خلاق پُستِکس با افغانستان تفاهم‌نامه‌ای ۱۰ ساله را امضا کرد که در تاریخ صنعت پست کشور بینظیر بود که در پی آن زیرساخت‌های نرم و سخت را به صنعت پست به افغانستان ارسال کردیم.

مدیرعامل پُستِکس، تصریح کرد: امروز در پست داخلی انتقال تکنولوژی را به کشورهای دیگر در حال بررسی دارین و برای راه اندازی پست عربی، پرتقالی زبان و… کار را آغاز کرده‌ایم.

عقیلی‌نسب افزود: پُستِکس در آمریکا به ثبت رسیده و استارت گسترده ای را در جغرافیایی بزرگتری داشتیم و امیدواریم تا اواخر ۱۴۰۴ پُستِکس بین المللی را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: تحریم ها صنعت لجستگی مبتنی بر فناوری اطلاعات را خرد میکند اما امید ما صفر نیست و میتوانیم بازار را به دست بگیریم زیرا ایرانی ها و افعانستانی های مقیم ایران و خارج از ایران را داریم تا نیازهای پستی آنها را خارج به داخل و بلعکس رفع کنیم و این بازار را با ارزش چند ده میلیونی را بدست بگیریم.

مدیرعامل پُستِکس، اضافه کرد: ۸ تا ۱۲ میلیون ایرانی خارج از ایران زندگی میکنند و ما میتوانیم نیاز پستی آنها را که  از طریق پست دولتی تامین نمیشود را بدست بگیریم.

عقیلی نسب تصریح کرد: در پُستِکس امروز ده ها سرویس پستی را بهره برداری کردیم و برای هرکدام با چالش های متفاوتی روبرو بودیم اما درحال تحقق سرویس چاپار(تحویل سریع) هستیم و در خانه خلاق و نوآوری پُستِکس سرویس های جدیدی را خلق خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ۲ سال درحال کار برای تحقق بیو پست یا پست سرد هستیم تا جابه‌جایی نمونه های پاتولوژیک و… را بدست بگیریم زیرا نیاز کشور است و به شدت تلاش میکنیم تا این امر را محقق کنیم.

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2024 از ۱۸ام تا ۲۱ام اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود

نوشته ارسال تجربیات صنعت پُستِکس به افغانستان در اینوتکس ۲۰۲۴ اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy