آینده‌ی فین‌تک و روش‌های پرداخت

اینوتکس 2024 در روز دوم برگزاری، میزبان جواد عزالدین مدیر کسب‌و‌کار شرکت ارتباط فردا بود. او در سخنرانی خود به مسئله فین‌تک در آینده پرداخت و تاکید کرد که برای این مهم باید ترند‌ها را بررسی کرد؛ سپس با مطرح کردن سه ترند بحث را ادامه داد. این سه ترند شامل: صنعت پرداخت و روش‌های سرمایه‌گذاری، روندهای اصلی صنعت پرداخت و روندهای نظارتی صنعت پرداخت بودند.
در ادامه، آقای عزالدین با ارائه‌ آمار مربوط به حجم تراکنش‌های غیرنقدی گفت که پتانسیل رشد خوبی را برای این صنعت پیش‌بینی می‌کند.
او در ادامه با مقایسه‌‌ی سرمایه‌گذاری جهانی در فین‌تک نشان داد که ارقام در سال ۲۰۲۱ در اوج بوده درحالی که در دوسال اخیر یعنی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ این ارقام سقوط کرده‌اند. به گفته‌ی عزالدین برخی از پژوهشگران معتقد‌ند که صنعت فینتک دیگر مانند قبل نیست و به بلوغ رسیده‌ است. به این معنی که این صنعت اکنون دیگر در پی سودآوری است و از ایده‌پردازی، نوآوری و هیجان در آن کاسته شده‌ است اما برخی دیگر نیز معتقدند که این سقوط در ارقام کوتاه مدت بوده و اصلاح می‌شود.
آقای عزالدین همچنین شرح داد که این وضعیت بد فقط برای حوزه‌ی فین‌تک نبوده و بقیه‌ی صنایع نیز در حال تجربه‌ی چنین وضعی هستند و حتی می‌توان گفت که وضعیت فین‌تک در مقایسه با سایرین بهتر است.
ایشان درباره‌ی سگمنت‌های فین‌تک گفت که وضعیت سگمنت پرداخت بسیار خوب بوده و از بقیه‌ی سگمنت‌های فین‌تک بهتر است.
پس از این نیز آقای عزالدین شرحی بر روند‌های اصلی صنعت پرداخت ارائه داد.
سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2024 از ۱۸ام تا ۲۱ام اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود

نوشته آینده‌ی فین‌تک و روش‌های پرداخت اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست
Generated by Feedzy