کمپین بلک فرایدی بیت 24 | وقتی کریپتو وارد بازی تخفیفها شد!
هنگامیکه در اواسط آبان ماه تیم مارکتینگ بیت ۲۴ تصمیم گرفت از کمپینی خلاقانه در بلکفرایدی برای جذب کاربران رونمایی کند، کمتر کسی تصور میکرد که تنها در طی این رویداد دو هفتهای، آمارها نتایجی غیرمنتظره را ثبت کنند. کمپینی که قرار بود از ۱ آذر آغاز شود، خیلی زودتر از موعد، کاربران را تحتتأثیر قرار داد و نشان داد قدرت یک همکاری هدفمند و برنامهریزیشده تا چه اندازه میتواند رفتار کاربران را تغییر دهد.
بلک فرایدی در سالهای اخیر به یکی از پرزمزهترین (و گاها پرحاشیهترین!) رویدادهای خرید آنلاین در ایران تبدیل شده است. امسال، یک تحول تازه این جریان را تحتتأثیر قرار داد یعنی حضور یک صرافی ارز دیجیتال در کنار یکی از بزرگترین فروشگاههای گجت و تجهیزات هوشمند! همکاری بیت ۲۴ و جانبی، مدلی جدید از همافزایی میان دو صنعت متفاوت ایجاد کرد. مدلی که باعث شد کاربران علاوه بر خرید کالا با تخفیف، امکان دریافت داراییهای دیجیتال را نیز داشته باشند.
معرفی برند بیت ۲۴
بیت۲۴ از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با هدف ایجاد تجربهای ساده، سریع و ایمن برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال آغاز کرد. امروز این پلتفرم با پشتیبانی از ۷۷۹ ارز دیجیتال، احراز هویت سریع و هوشمند، کیفپول اختصاصی و امن، معاملات اهرمدار، رباتهای معاملهگر و سیستم همکاری در فروش تا ۶۰٪، یکی از کاملترین و محبوبترین صرافیهای کریپتویی ایران به حساب میآید.
فرایند خرید ارز دیجیتال در بیت ۲۴ سادهسازی و بهینه شده و تنها چندین دقیقه طول میکشد؛ از ثبتنام با شماره موبایل گرفته تا احراز هویت و خرید اولین کوین. علاوه بر این، بیت۲۴ با پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، کارمزد پایین و زیرساختی قدرتمند سریع، انتخاب بسیاری از معاملهگران و سرمایهگذاران ایرانی است.
بلک فرایدی ۱۴۰۴ فرصتی بود تا بیت ۲۴ نشان دهد که نقش آن فراتر از یک صرافی و انجام معاملات است و میتواند در تجربه خرید کاربران دیجیتال نیز شریک شود؛ تجربهای متفاوت که در ادامه توضیح میدهیم.
استراتژی بیت ۲۴ برای بلک فرایدی امسال
بلک فرایدی برای بسیاری از کاربران تنها یک روز برای خرید ارزان کالاهای موردعلاقهشان نیست؛ گاهی زمانی برای آزمودن تجربههای تازه، مثل ورود به یک حوزه سرمایهگذاری جدید است. با همین نگاه، رویکرد بیت ۲۴ در بلک فرایدی امسال خلق ارزشی واقعی، ماندگار و قابل لمس برای کاربران آینده بود. بیت ۲۴ در این رویداد، مسیر خود را روی دو محور اصلی بنا کرد:
۱) حضور در کنار کاربران و در جریان اصلی خریدهای بلک فرایدی
وقتی کاربران برای خرید کالاهای مورد علاقه خود با شروع تخفیفها، هیجانزده و مشتاق هستند، دریافت یک مشوق مالی میتواند تجربه خرید را چند برابر جذابتر کند. بنابراین نیاز واضح بود؛ حضور در جایی که وقتی که کاربران خرید خود را نهایی میکنند، چیزی علاوه بر تخفیفهای بالا دریافت کنند.
۲) اتصال دنیای خرید آنلاین به دنیای ارزهای دیجیتال
این جزو معدود مناسبتهایی بود که یک صرافی معتبر ایرانی، بلک فرایدی را به فضای کریپتو پیوند میزند. با همکاری بیت ۲۴ و جانبی، کاربران میتوانستند پس از خرید محصولات منتخب، تتر دریافت کنند. تجربهای که در عین سادگی، مستقیم با هدف ورود و تجربه سرمایهگذاری در دنیای ارزهای دیجیتال طراحی شده بود.
طراحی کمپین و همکاری با جانبی
جانبی یکی از قدیمیترین و محبوبترین فروشگاههای آنلاین در حوزه گجت، لوازم هوشمند و اکسسوری است. تصمیمات این وب سایت در بلک فرایدی ۱۴۰۴ با هدف جلب رضایت مشتریان خود موارد زیر بود:
تخفیفهایی تا ٪۹۰ روی کالاهای منتخب ارائه شود،
محصولات پرفروشی مثل پاوربانک، کولهپشتی، هدفون، هندزفری، ماساژور و محصولات خانه هوشمند در اولویت بودند،
تعدادی از کالاها بهصورت Sale Flash و در بازههای زمانی محدود عرضه شدند،
و امکان خرید اقساطی از طریق اسنپپی نیز فعال بود.
اکنون بیت ۲۴ به عنوان شریک بلک فرایدیِ جانبی، نقش ارائهدهنده تتر معادل سبد خرید کاربران را برعهده داشت؛ فرآیندی که آن را با اصطلاح کشبک (CashBack) میشناسیم. اما رویه توزیع تتر میان کاربران سطوح و شرایط خاصی داشت:
خرید تا ۱ میلیون تومان از جانبی معادل ۱ تتر،
خرید ۱ تا ۳ میلیون تومان معادل ۲ تتر،
و خرید بیش از ۳ میلیون تومان معادل ۳ تتر کشبک در بیت ۲۴ داشت.
اما داستان به اینجا ختم نمیشد و همچنین هر خرید بالای ۲ میلیون تومان معادل یک شانس برای ورود به قرعهکشی دو گوشی آیفون ۱۷ پرومکس از این صرافی بود. بهعبارتی هر ۱ میلیون تومان خرید از مبلغی معادل ۲ میلیون به بالا، یک شانس اضافه برای کاربر ایجاد میکرد.
در کنار این ساختار تخفیفی و کشبک، جانبی برای افزایش هیجان خریداران قبل از بلک فرایدی ۱۴۰۴، بخش تعاملی دیگری هم تحت عنوان «جکپات» در نظر گرفته بود. این گردونه که در بازه ۲۴ تا ۳۰ آبان به نمایش درآمد، به کاربران امکان میداد پیش از شروع آذر، وارد فضای رقابتی و هیجانانگیز رویداد شوند.
کاربران با ورود به جکپات و چرخاندن گردونه، شانس خود را برای دریافت انواع کدهای تخفیف از جانبی، تپسی و خانومی و ۱، ۵۰ یا ۱۰۰ تتر از بیت ۲۴ را در رویداد به دست میآوردند. این تجربه باعث شد جامعه کاربری جانبی قبل از شروع موج اصلی تخفیفها، فعال، درگیر و آماده خریدهای بزرگتر شوند؛ بهطوری که جکپات عملاً نقش پیشران بلک فرایدی را ایفا کرد.
کانالهای ارتباطی و اجرایی بلک فرایدی از سمت بیت ۲۴
برای اینکه این رویداد بهخوبی دیده شود، بیت ۲۴ بر روی یک مسیر اجرایی چندلایه تمرکز کرد. هدف این بود که پیام بهدرستی به کاربران فعلی و مخاطبان جدید و بالقوه برسد. این کانالها را در چندین دسته میتوان قرار داد:
۱) ارتباط مستقیم با کاربران بیت ۲۴
اطلاعرسانی درون اپلیکیشن،
بنرهای تبلیغاتی در صفحه اصلی،
ایمیل و پیامک اطلاعرسانی،
و پوشنوتیفیکیشنهای زمانبندیشده.
با این مجراها بیت ۲۴ تلاش کرد کاربران خود را از فرصت دریافت تتر در خرید بلک فرایدی مطلع کند.
۲) انتشار گسترده در شبکههای اجتماعی
در اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و توییتر نیز محتوای ویژه رویداد بلک فرایدی منتشر شد؛ از معرفی مراحل دریافت تتر تا توضیح ارزش افزودهای که کاربران بهصورت مستقیم دریافت میکردند.
۳) همکاری رسانهای
برای رساندن پیام به مخاطبان گستردهتر، بیت ۲۴ از رسانههای حوزه تکنولوژی و خرید آنلاین هم استفاده کرد. در این رسانهها، همکاری بیت ۲۴ و جانبی بهعنوان یک تجربه ارزشآفرین در بلک فرایدی معرفی شد. در نهایت پس از تکمیل خرید از جانبی، پیامکی حاوی لینک مخصوص برای هر کاربر ارسال شد. کاربر با ورود به این لینک، به بیت ۲۴ منتقل میشد و در طی چند دقیقه، کشبک تتر خود را دریافت میکرد.
نتایج بلک فرایدی برای بیت۲۴ | از آمار عددی تا دستاوردها
کمپین مشترک بیت ۲۴ و جانبی یکی از متفاوتترین کمپینهای پاییز بود؛ هم بهخاطر حجم بالای ورودیها و هم بهدلیل الگوهای رفتاری کاربران و بینشهای مهمی که برای تیم مارکتینگ ایجاد کرد. دادهها نشان داد که سقف توجه کاربران به کمپین بسیار زودتر از آغاز رسمی آن و در با نمایش جکپات شکل گرفت. در روز ۲۴ آبان، تعداد ورودی کاربران روزانه جهشی ۱۵ برابری (!) نسبت به روزهای قبل از آغاز این کمپین داشت. عددی که حتی در خود بلکفرایدی نیز تکرار نشد.
ورودی اصلی حجم معاملات در بیت ۲۴، بهطور واضح OTC یا بهعبارتی سرویس خرید آنی بود و بیش از ۶۰ درصد کل تراکنشها در بلک فرایدی در آن انجام شد. همچنین رفتار غالب کاربران در این بازه خرید بود. این یعنی کاربران توسط کمپین تحریک شدند که پول تازهای وارد کنند، نه اینکه تنها داراییشان را جابهجا کنند. بخش عمده این ورودی هم وارد کوینهایی مثل تتر (USDT) و اتر (ETH) شد؛ یعنی همان داراییهایی که در ذهنیت عمومی کاربران کوینهایی نامآشناتر و محبوب هستند.
اما در بررسی سبدهای معاملاتی در کمپین، یک نکته بسیار حائز اهمیت است؛ تمرکز شدیدی روی معامله تعداد محدودی از داراییها وجود داشت. سه کوین USDT، ETH و BTC نزدیک به ۸۰ درصد کل حجم را به خود اختصاص دادند! این تمرکز از نظر نقدشوندگی و مدیریت ریسک منطقی است، اما در عین حال نشان میدهد کمپین هنوز پتانسیل فعالکردن قشر وسیعتری از کاربران را دارد؛ مخصوصاً تریدرهایی که روی TON، XRP، DOGE، PEPE یا دیگر میمکوینها معامله میکنند.
برنامههای آینده بیت۲۴ بر اساس نتایج این دوره
کمپین مشترک بیت ۲۴ و جانبی در بلکفرایدی امسال تصویری تاملبرانگیز و جالب از رفتار کاربران و نقش کانالهای معاملاتی به دست داد. میزان ورود کاربران به صرافی بین ۳ تا ۱۵ برابر بیش از روزهای قبل از کمپین بود. بیش از ۶۰ درصد معاملاتی که در این بازه انجام شد، نیز خرید آنی بود یعنی کاربران مستقیماً سرمایه تازه وارد صرافی کردند.
این ورودی عمدتاً به دو کوین USDT و ETH تزریق شد؛ داراییهایی که هم آشنا هستند و هم نقدشوندگی بالایی دارند. تنها ضعف کمپین افت هیجان در نیمه دوم آن بود؛ یعنی فقدان موج بعدی انگیزشی باعث شد فعالیت و نرخ ورود کاربران کاهش پیدا کند. همچنین تمرکز شدید حجم روی چند دارایی نشان داد که کمپین هنوز ظرفیت فعالسازی گروههای بیشتر، مخصوصاً تریدرهای علاقهمند به توکنهای متنوع را دارد.
بیت ۲۴ بر اساس این رفتارها برنامه دارد همکاری با برندهای دیجیتال را گسترش داده و مدل ارزشافزوده کریپتویی را به تجربههای خرید آنلاین بیشتری متصل کند. همزمان، مشوقها و پاداشها بر اساس رفتار واقعی کاربر بازطراحی و بهینه خواهند شد. سادهترشدن تجربه برای تازهواردها، سرعتگرفتن لیستکردن ارزهای جدید و شبکهها و طراحی کمپینهای چندمرحلهای نیز در دستور کار است. هدف این است که تعامل کاربران با بیت ۲۴ به بخشی پایدار و تکرارپذیر از زندگی دیجیتال آنها و نه فقط یک تجربه مناسبتی تبدیل شود.
برچسب ها : صرافی ارز دیجیتال
نوشته کمپین بلک فرایدی بیت 24 | وقتی کریپتو وارد بازی تخفیفها شد! اولین بار در شنبه مگ. پدیدار شد.

آخرین دیدگاهها